lovitură de grație din partea parlamentului european pentru producătorul dacia

Parlamentul European a adoptat o rezoluţie pentru rezolvarea situaţiei în următorii ani în ceea ce privește numărul mare al accidentelor rutiere cu victime din UE.  Decizia va avea însă şi „victime colaterale”, una dintre acestea fiind chiar producătorul auto Dacia.

Concret, în document Parlamentul European „invită statele membre să ofere stimulente fiscale şi solicită asigurătorilor privaţi să ofere sisteme atractive de asigurare auto pentru achiziţionarea şi utilizarea de vehicule cu cele mai înalte standarde de siguranţă; invită Comisia să revizuiască legislaţia privind etichetarea automobilelor pentru a include informaţii suplimentare la punctul de vânzare şi în format digital cu privire la ratingul de siguranţă al vehiculelor noi”.

lovitură de grație din partea parlamentului european pentru producătorul dacia

Parlamentarii europeni au considerat măsura necesară în contextul în care „pasagerii autoturismelor care au primit cinci stele la ultimele teste din programul european pentru evaluarea vehiculelor noi (EuroNCAP) au avut un risc de rănire mortală cu 68 % mai mic şi un risc de rănire gravă cu 23 % mai mic decât cel al pasagerilor din autovehiculele care au primit două stele”.

Cum Logan şi Sandero Stepway, ultimele modele de la Dacia testate de EuroNCAP, au primit numai două stele la testele de accident acestea se vor încadra în categoria de autoturisme care nu vor beneficia de subvenţii şi vor avea asigurări mai scumpe. Apoi, cumpărătorii vor avea afişat în mod vizibil la dealeri şi pe internet ratingul de siguranţă modest oferit de modelele Dacia.

 

Dotări omise intenţionat

Pentru a explica de ce maşinile Dacia au doar două stele EuroNCAP şi a susţine nivelul de siguranţă oferit pietonilor şi pasagerilor de maşinile mărcii, Denis le Vot, CEO al mărcilor Dacia şi Lada în cadrul grupului Renault a declarat, recent, citat de economica.net, că „în privinţa siguranţei, cea pasivă este la nivelul maxim. Dacia nu foloseşte o platformă ieftină de clasă B, ci una modernă, aceeaşi cu a lui Clio. Cât despre sistemele ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), noi suntem Dacia, deci suntem definiţi de esenţial. Avem o mulţime de sisteme de asistenţă, dar nu pe toate. Le omitem intenţionat pe cele care nu sunt neapărat necesare, precum cel de menţinere pe banda de circulaţie. Ele vor fi montate atunci când legislaţia o va cere. Le avem pe toate la Renault”.

 

Oficial Renault: EuroNCAP avansează cu cerinţele fără a lua în calcul costurile

Totodată, Gilles Le Borgne, vicepreşedintele executiv pentru inginerie în cadrul Renault Group, a arătat că „în privinţa testelor EuroNCAP, acolo trebuie bifate trei zone – pietoni, siguranţă pasageri şi echipamente active de securitate. Nu facem compromisuri la siguranţa pietonilor şi a pasagerilor din automobile, dar alegem atent sistemele de asistenţă. Ce trebuie să înţelegeţi este că EuroNCAP, sau alte organizaţii asemănătoare, avansează cu cerinţele fără a lua în calcul costurile, eficienţa. Noi ţinem pasul, dar încercăm să menţinem costurile sub control. Dacă veţi compara Jogger cu o maşină similară de acum cinci – zece ani şi cu testele de atunci, aţi vedea că ar fi putut obţine, probabil, cinci stele. Deci, în privinţa siguranţei efective, maşinile noastre sunt foarte bune”.

Măsura luată de Parlamentul European vine după ce instituţia a observat că, în fiecare an, aproximativ 22 700 de persoane îşi pierd încă viaţa pe drumurile din UE şi aproximativ 120 000 sunt grav rănite. În plus, peste 11 800 de copii şi tineri cu vârsta de până la 17 ani au fost ucişi în accidente rutiere în UE în ultimii 10 ani, iar diminuarea ratelor mortalităţii în UE a înregistrat o stagnare şi, prin urmare, nu a putut fi atins obiectivul de a reduce la jumătate numărul deceselor din accidente rutiere între 2010 şi 2020.

 

play-sharp-fill

 

video
play-sharp-fill

Ultima oră

Comentariul meu

Publică