Prințul Charles și-a modificat mașina veche de peste 50 de ani, pentru a funcționa cu vin și brânză

Prințul Charles deține o „rețeta secretă” cu care își alimentează Aston Martin-ul, mașina pe care o folosește de peste 50 de ani.

Alteța regală britanică a dezvăluit, într-un interviu pentru BBC, că și-a modificat mașina, de care este foarte atașat, pentru a funcționa cu… vin și brânză.

Mai exact, automobilul Aston Martin al prințului Charles folosește un combustibil numit E85, fabricat din ceea ce prințul Charles a spus că este „un surplus” de vin alb englezesc și zer rezultat din procesul de prelucrare a brânzei.

E85 este, de fapt, un amestec de combustibil format în proporție de 85 la sută din bioetanol, iar 15 la sută din benzină fără plumb.

Bioetanolul, sau pur și simplu „etanol”, este o sursă de energie regenerabilă obținută prin fermentarea componentelor de zahăr și amidon din subproduse vegetale. De obicei, etanolul se obține din trestie de zahăr și cereale, care fermentează cu ajutorul drojdiei, dar poate fi obținut și din combinația de vin și zer de care vorbea prințul.

Mașina prințului Charles, un model DB6 Mk2 Volante de culoare albastră, i-a fost dăruită atunci când a împlinit 21 de ani.

Ce face prințul Charles pentru a-și reduce amprenta de carbon

Prințul Charles este cunoscut ca un militant pentru protecția mediului. În 2020, s-a aventurat în domeniul modei sustenabile, colaborând cu designerii Vin + Omi pentru a produce o colecție de îmbrăcăminte realizată din urzici din grădina sa.

Întrebat ce face pentru a-și reduce amprenta de carbon, prințul Charles a declarat că a trecut sistemul de încălzire de la domeniul regal Birkhall pe cazane cu biomasă, în care sunt folosite așchii de lemn provenite de la copacii tăiați din pădurea proprietății. Tot la Birkhall, a instalat o turbină hidroelectrică pe râul care trece pe lângă proprietate. De asemenea, a instalat panouri solare la Clarence House, reședința sa londoneză, și pe clădirile fermei de la Highgrove, reședința sa din Gloucestershire.

El a mai spus că majoritatea vehiculelor folosite pe domeniile sale sunt acum electrice, dar pentru că „nu se poate face totul cu vehicule electrice”, consideră că va trebui introdusă și tehnologia ce folosește hidrogenul.

Preocuparea sa în legătură cu vehiculele electrice este legată în primul rând de preț. „Nu sunt ieftine”, a menționat el.  De asemenea, este îngrijorat de modul în care vor fi obținute materialele pentru baterii și de modul în care acestea vor putea fi ulterior reciclate, în condițiile în care deja în prezent există o cantitate uriașă de deșeuri.

Dieta prințului Charles „prietenoasă” cu mediul

Prințul recunoaște că pentru majoritatea oamenilor este dificil să-și reducă amprenta de carbon. În context, a mărturisit că el și-a schimbat inclusiv dieta, pentru a-și reduce impactul asupra mediului și îndeamnă pe toată lumea să facă același lucru.

Două zile pe săptămână nu mănâncă deloc carne și pește, iar într-o altă zi din săptămână nu consumă deloc produse lactate. „Dacă mai mulți oameni ar face acest lucru, s-ar reduce mult din presiunea asupra mediului”, spune Charles.

De asemenea, copacii sunt o modalitate excelentă de a capta carbonul și de a îmbunătăți mediul urban, a arătat prințul moștenitor al Coroanei britanice. El a venit și cu o idee: să fie plantate alei de copaci pentru a-i comemora pe cei care au murit în pandemia de coronavirus.

Însă transportul cu emisii reduse de carbon rămâne marea provocare. Charles speră că zborul cu avionul va deveni mai simplu și mai sustenabil atunci când vor fi disponibili noi biocombustibili, care să folosească carbonul captat din aer și hidrogenul din surse durabile.

Cheia succesului pentru a avea o planetă mai curată ar fi, în opinia sa, ca alternativele ecologice să devină mai ieftine pentru toată lumea.  „Încă avem subvenții pentru combustibilii fosili, de ce?”, s-a întrebat el.   Prințul a criticat, de asemenea, acordarea de subvenții pentru acele metode din industria agricolă care provoacă daune uriașe și contribuie enorm la emisii. În mod similar, sunt subvenții „perverse” și pentru industria pescuitului, unde, a arătat el, pescuitul cu traulere povoacă pagube uriașe, scrie Digi24.

 

Ultima oră