Șase moduri în care iPhone-ul a schimbat lumea

În anul 2017, cei de la Vox au făcut o analiză cu ocazia a 10 ani de la lansarea celui mai apreciat smartphone de până acum: iPhone-ul. Iată ce au descoperit. Primul iPhone de la Apple a fost lansat pe 29 iunie 2007. Deși nu a fost primul smartphone, acesta a depășit cu mult concurența și a lansat revoluția mobilă. Puține industrii sau societăți au rămas neschimbate. Iată câteva dintre efectele profunde pe care le-a provocat boomul mobil început de iPhone – și continuat de Google Android.

1. iPhone-ul a pus internetul în buzunarul tuturor

Când Steve Jobs a dezvăluit iPhone-ul pentru prima oară, el l-a descris ca fiind „un telefon mobil revoluționar”, un „iPod cu ecran lat cu comenzi tactile” și un „dispozitiv de comunicații prin Internet revoluționar”.

Desi se numeste iPhone, ultima parte – dispozitivul de comunicații prin Internet – este cea care a avut cel mai mare efect asupra lumii. Acest lucru este cel mai evident în utilizarea vocii mobile, care a avut o creștere relativ constantă și explozia traficului de internet mobil stimulat de aplicațiile iOS și Android, de fotografii și mai ales de videoclipuri, de-a lungul anilor.

2. iPhone-ul a transformat fotografia dintr-un hobby într-o parte a vieții de zi cu zi

Smartphone-urile, împreună cu aplicațiile lor de editare foto, au pus camere bune în buzunarele tuturor și am devenit cu toții fotografi prolifici. La rândul său, creșterea simultană a platformelor de socializare ne-a dat un loc și un motiv pentru a ne posta fotografiile.

În anul 2017 au fost realizate 1,2 trilioane de fotografii digitale, iar cele mai multe dintre ele – 85% – au fost realizate pe telefoane, potrivit firmei de cercetare de piață KeyPoint Intelligence.

 

3. iPhone App Store a schimbat modul în care software-ul a fost creat și distribuit

Apple și-a lansat App Store în 2008 – la un an după lansarea iPhone – cu 500 de aplicații. În 2017, existau 2,1 milioane pe App Store și 3,4 milioane pe competitorul său Android Google Play, potrivit companiei de măsurare a aplicațiilor App Annie.

Aplicațiile au transformat telefoanele în orice, de la o bancă la un dispozitiv de jocuri video sensibil la mișcare. Am putea umple un depozit de nostalgie cu obiecte de zi cu zi pe care le-au înlocuit smartphone-urile: hărți, lanterne, ceasuri, scanere, camere video, calendare, calculatoare, computere, iPod-uri și multe altele.

În primul trimestru al anului 2017, veniturile combinate ale editorilor pentru descărcări și achiziții în aplicații din App Store și Google Play au crescut la 10,5 miliarde de dolari – fără a include veniturile din publicitate sau din comerț în aplicații, cum ar fi achizițiile Amazon sau plimbările cu Uber.

4. Aplicațiile pentru iPhone au schimbat totul, chiar și modul în care oamenii lucrează

Lucrările la cerere au început cu primul boom al Internetului, la sfârșitul anilor ’90. Dar numărul lor nu a devenit substanțial până la apariția smartphone-urilor cu cipuri GPS și aplicații de piață la cerere precum Uber, potrivit lui Steve King, partener la Emergent Research, care colectează date despre forța de muncă la cerere împreună cu compania de pregătire a impozitelor Intuit.

5. iPhone-urile au schimbat lucruri mărunte, precum vânzările de gumă

Liniile de casă din supermarket – aprovizionate strategic cu reviste și bomboane – au fost pentru o lungă perioadă de timp un punct de vânzare important pentru guma de mestecat. Consumatorii care așteptau să plătească se uitau în jur și făceau cumpărături impulsive. Cu toate acestea, acum suntem atât de consumați de telefoanele noastre, încât nu mai căutăm un pachet de gumă care să ne ferească de plictiseală. Într-adevăr, vânzările de gumă de mestecat au scăzut în 2017 cu 15% din 2007, anul în care iPhone-ul a fost lansat, potrivit firmei de cercetare de piață Euromonitor International.

6. iPhone-urile au devenit obsesia noastră cu cea mai rapidă creștere – nu întotdeauna în bine

În fiecare an, oamenii petrec mai mult timp consumând media decât oricând, datorită smartphone-urilor. Socializarea, care era o activitate non-media, are loc acum pe social media și prin conexiuni mobile. Timpul petrecut pe internetul mobil s-a redus și în alte activități media, cum ar fi citirea de ziare fizice și vizionarea televizoarelor.

Ultima oră