Jumbo a continuat achizițiile de teren pentru construcția de noi magazine în România. Compania a cumpărat, în prima parte a anului, mai multe terenuri în județul Iași, achiziții similare fiind semnate acum și în Sibiu. În total, investițiile Jumbo România în terenuri pentru noi magazine și depozite au atins 15,69 milioane de euro în prima jumătate a anului, față de achiziții de 3,5 milioane de euro în 2020.
La finele lunii iunie, Jumbo avea angajamente contractuale pentru construcția de clădiri (lucrări civile) în valoare de 12 milioane de euro în România. Potrivit companiei, viitoarele hipermarketuri din Iași și Sibiu vor avea o suprafață de aproximativ 14.000 metri pătrați fiecare. Jumbo și-a majorat vânzările din România cu 35% la jumătate anului, de la 53,7 milioane de euro în perioada similară din 2020 la 72,47 milioane de euro, cele 14 hipermarketuri de pe piața locală contribuind cu 23,10% la veniturile grupului, anunţă profit.ro.
Grupul a raportat vânzări consolidate de 313,77 milioane de euro în primul semestru, în creștere cu 12,5% raportat la intervalul similar al anului trecut. În Grecia, principala piață a grupului, vânzările au urcat cu 4%, la 175,28 milioane de euro, în timp ce vânzările din Cipru și Bulgaria au avansat cu 17%, respectiv 18%. Retailerul elen a obținut un profit înainte de taxe de 82,2 milioane de euro, cu 34,7% mai mare comparativ cu primul semestru din 2020. Subsidiara din România a raportat un câștig de 23,17 milioane de euro, în urcare cu 51,2%, și a contribuit cu 23,48% la rezultatul grupului. Grupul a încasat, în primul semestru, dividende de 50 milioane de euro de la subsidiara din România, pentru profiturile înregistrate între 2013 și 2018. Jumbo deține 80 de magazine fizice, în Grecia (52), România (14), Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online. Retailerul de jucării și decorațiuni este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.