Consiliul Concurenţei s-a autosesizat privind modul în care se stabilesc preţurile, discounturile şi cum sunt efectuate tranzacţiile în sectorul serviciilor de întreţinere şi reparare a autovehiculelor, fapt care a dus la analiza interacţiunii dintre piaţa reparaţiilor auto şi asigurători, anunță ZF
„Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile unor companii din sectorul auto, precum şi la sediile unor societăţi de asigurare. Inspecţiile s-au derulat în cadrul investigaţiei ce vizează posibile practici anticoncurenţiale privind serviciile de reparare a autovehiculelor asigurate, fiind astfel analizată interacţiunea pieţei de reparaţii cu piaţa pe care activează societăţile de asigurare“, au transmis reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
În acelaşi timp, Consiliul Concurenţei suspectează posibile înţelegeri între companii active în sectorul serviciilor de întreţinere şi reparare a autovehiculelor prin stabilirea preţurilor, discounturilor şi a altor condiţii de tranzacţionare.
Consiliul Concurenţei a mai explicat pentru ZF că este implicat alături de guvern în procesul de elaborare a proiectului de Ordonanţă de Urgenţă care, printre altele, prevede decontarea directă obligatorie pentru asiguratul RCA şi introducerea preţurilor de referinţă pentru ora de manoperă şi pentru calculul despăgubirii pentru nefolosirea autovehiculului pe perioada reparaţiei.
De-a lungul timpului, service-urile auto şi asigurătorii s-au aflat mereu în conflict din cauza unei posibile stabiliri a preţului la ora de manoperă sau a pieselor folosite de service-uri cu mult peste preţul real. Acest lucru a dus la neplata despăgubirilor în unele cazuri şi chiar în instanţă.