Consiliul Concurenţei s-a autosesizat privind modul în care se stabilesc preţurile, discounturile şi cum sunt efectuate tranzacţiile în sectorul serviciilor de întreţinere şi reparare a autovehiculelor, fapt care a dus la analiza interacţiunii dintre piaţa reparaţiilor auto şi asigurători, anunță ZF

„Consiliul Concu­ren­ţei a efectuat inspecţii inopinate la se­di­ile unor companii din sectorul auto, precum şi la sediile unor societăţi de asigurare. Inspecţiile s-au derulat în ca­drul investigaţiei ce vizează posibile practici anticoncurenţiale privind servi­ciile de reparare a autovehi­cu­le­lor asigurate, fiind astfel analizată in­ter­acţiunea pieţei de reparaţii cu piaţa pe care activează societăţile de asigu­ra­re“, au transmis reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

consiliul concurenţei analizează modul cum se calculează preţurile în sectorul de reparaţii auto

În acelaşi timp, Consiliul Concu­ren­ţei suspectează posibile înţelegeri între companii active în sectorul servi­ci­ilor de întreţinere şi reparare a auto­ve­­hiculelor prin stabilirea preţurilor, dis­counturilor şi a altor condiţii de tranzacţionare.

Consiliul Concurenţei a mai explicat pentru ZF că este implicat alături de guvern în procesul de elaborare a proiectului de Ordonanţă de Urgenţă care, printre altele, prevede decontarea directă obligatorie pentru asiguratul RCA şi introducerea preţurilor de referinţă pentru ora de manoperă şi pentru calculul despăgubirii pentru nefolosirea autovehiculului pe perioada reparaţiei.

De-a lungul timpului, service-urile auto şi asigurătorii s-au aflat mereu în conflict din cauza unei posibile stabiliri a preţului la ora de manoperă sau a pieselor folosite de service-uri cu mult peste preţul real. Acest lucru a dus la neplata despăgubirilor în unele cazuri şi chiar în instanţă.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică