Efectele pandemiei în industria auto. S-au scumpit mașinile second-hand

Pandemia de COVID-19 a creat o criză fără precedent pentru mașinile noi, din cauza producțiilor întârziate. În acest fel, vânzările mașinilor second hand au avut creșteri foarte mari.

Piața de autovehicule la mâna a doua funcționează în strânsă legătură cu cea de autovehicule noi. Din acest motiv, orice schimbare a prețurilor mașinilor noi va afecta în mod direct tarifele percepute de comercianții de mașini second-hand. În situația actuală, producția de autovehicule a încetinit ca urmare a efectelor pandemiei, conducând la o creștere semnificativă a valorii de piață a oricărui autoturism.

Efectele pandemiei în industria auto. S-au scumpit mașinile second-hand

Având în vedere că în prezent bugetul necesar achiziției unui automobil la mâna a doua trebuie să fie mai consistent, este important să vă asigurați că faceți alegerea corectă, evaluând cu atenție exemplarul pe care vi-l doriți. Un prim pas este verificarea istoricului prin intermediul seriei de șasiu într-un instrument on-line precum cel oferit de către carVertical.

Conform publicației Business Insider, prețurile autovehiculelor second-hand au crescut cu 30-40% față de anul trecut, în mare parte datorită discrepanței dintre cerere și ofertă. Din ce în ce mai mulți clienți optează pentru automobile la mâna a doua, fie din cauza timpilor mari de așteptare pentru modelele noi, fie a bugetului mai restrâns pentru o astfel de achiziție.

Nici costurile percepute pentru achiziția de mașini noi nu sunt scutite de efectele pandemiei. Timpii de producție sunt încetiniți de restricții, iar prețurile sunt mai mari din cauza crizei globale de microcipuri.

Matas Buzelis, director carVertical, afirmă: ,,Criza microcipurilor, necesare pentru o gamă largă de componente electronice esențiale, întârzie procesul de fabricație al autovehiculelor în întreaga lume, limitând disponibilitatea noilor modele și crescându-le prețurile. Tarifele peste medie ale autovehiculelor noi și lipsa unei alternative atrag tot mai mulți clienți spre achiziția second-hand, reducând stocurile de mașini vechi și urcându-le prețul.”

De asemenea, blocajul canalului Suez din luna martie a acestui an a îngreunat livrările de componente electronice din China și chiar dacă a fost o problemă ce a durat doar câteva zile, aceasta a cauzat efecte negative în producția de autovehicule.

Cumulând acest eveniment neașteptat cu modificările stilului de viață al persoanelor în pandemie și o cerere crescută pentru autovehicule noi, unii producători s-au văzut nevoiți chiar să stopeze producția pentru anumite perioade. Alții s-au axat pe fabricarea modelelor mai populare, însă categoriile de clienți sunt foarte diferite ca așteptări și astfel în lipsa unei oferte consistente și a unui stoc suficient, unii cumpărători vor opta pentru achiziția second-hand.

Un aspect ce contribuie la scumpiri este reticența posesorilor de mașini vechi în a le scoate la vânzare. Nefiind un moment oportun pentru cumpărarea unei alte mașini, aceștia le vor păstra o perioadă de timp mai îndelungată, lucru ce are ca efect limitarea exemplarelor disponibile pe piața second-hand.

În situația în care cererea este mai mare decât oferta, este de la sine înțeles că cei care își asumă riscul vânzării vor percepe tarife mai consistente pentru a putea fi ei înșiși capabili financiar să facă o nouă achiziție. Mai mult decât atât, o parte dintre persoanele care dețin mașini în leasing optează să le achite integral și să le păstreze la finalul perioadei contractuale, lucru ce duce, de asemenea, la limitarea stocurilor de autoturisme second-hand disponibile.

O altă categorie importantă în fluxul de mașini la mâna a doua, companiile de închirieri auto au optat anul acesta pentru prelungirea duratei de exploatare a vehiculelor deținute tocmai din cauza scumpirii mașinilor noi.

Un timp de așteptare îndelungat pentru înnoirea flotelor înseamnă o lovitură directă în profitul potențial și astfel decizia financiară corectă a fost amânarea achizițiilor pentru câteva luni sau un an. De asemenea, o bună parte dintre companiile care dețin flote de autoturisme au ales să nu vândă vehiculele din dotare din același motiv.

Efectele financiare ale restricțiilor cauzate de pandemie au creat la un moment dat impresia apariției unei noi crize economice mondiale, similare celei din anul 2008. Numeroase afaceri au ajuns în pragul falimentului, în timp ce altele au apelat la restructurări de personal.

În acest spectru au intrat și unii producători de autoturisme, fapt ce a rezultat, cel puțin pe moment, în scăderi ale cifrei de afaceri și întârzieri ale timpilor de producție. Nu este ieșit din comun la momentul actual ca un client să aștepte până la 6 luni pentru a intra în posesia unui autoturism comandat, iar din acest motiv, piața second-hand beneficiază de o popularitate crescută.

Restricțiile de circulație internațională au avut ca rezultat o reducere a stocurilor de mașini second-hand, fiind un lucru bine-cunoscut că o mare parte dintre mașinile la mâna a doua din țara noastră provin din import. Distribuitorii de autovehicule, fie persoane fizice sau dealeri autorizați, nu au mai avut posibilitatea de a aduce în țară mașini în același ritm ca în anii trecuți, iar pentru a-și menține cifrele de profit au fost nevoiți să scumpească vehiculele din stoc.

Există totuși și vești bune. Se pare că cele mai mari scumpiri au avut loc în perioada mai-septembrie, fiind observată o tendință descendentă. Totuși, nefiind încă cea mai stabilă perioadă din punct de vedere economic și social, clienții de autovehicule noi sau second-hand sunt sfătuiți să amâne achiziția câteva luni până la un an. Astfel vor avea șansa să cumpere un automobil la un preț justificat de stare, dotări, vârstă și kilometraj, nu de o fluctuație economică temporară, scrie G4Media.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică