ghid - ce trebuie să știi dacă ai asigurare la city insurance

Asigurații City Insurance care fac accident cu mașina, pot depune cereri pentru daune la Fondul de Garantare a Asiguraților.

Instituția a făcut anunțul după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară a retras autorizația de funcționare a companiei de asigurări.

Șoferii așteaptă însă ordonanța de urgență care va permite plata despăgubirilor înainte de pronunțarea în instanță a falimentului City Insurance.

Dacă trebuie să reparați o mașină în baza unei polițe City Insurance trebuie să trimiteți pe adresa de email a Fondului de Garantare a Asiguraților sau prin poștă o cerere pentru deschiderea dosarului de daună. După constatare, puteți merge deja cu mașina în service.

Mona Cucu, director general FGA: ”Noi instrumentăm și plătim în ordinea depunerii cererilor de plată. Plățile încep să se facă după data rămânerii definitive a procedurii de faliment. Deocamdată nu știm care este termenul pentru aceasta, nu știm nici ce alte modificări vor intra în vigoare, dar estimăm undeva la câteva luni de zile”.

ASF urmează să depună cerere de începere a procedurii de faliment. Ca să nu dureze câteva luni până la plata despăgubirilor, Guvernul a anunțat o ordonanță care permite plățile înainte de pronunțarea instanței.

Același act normativ crește suma maximă pe care o poate plăti Fondul de Garantare ca despăgubire de la 90.000 la 100.000 de euro.

Mădălin Roșu, BAAR: ”Limita de acoperire a poliței RCA este de 1,2 milioane de euro pentru daune materiale și 6 milioane de euro pentru vătămare corporală. Deci în cazul în care produc o daună mai mare de 500.000 de lei, rămân în cont responsabil de acel prejudiciu. Au fost cazuri chiar recente, un camion care a intrat într-un tren, iar dauna a fost de un milion de euro. Vorbim și de vătămări corporale, accidente multiple”.

Cei care nu vor să ajungă în situația de a plăti despăgubiri, pot anula asigurarea City Insurance.

Primul pas pentru a renunța la asigurare este să trimiteți o cerere de denunțare a contractului chiar la companie, la City Insurance, care e obligată să primească aceste cereri, chiar dacă i-a fost ridicată autorizația de funcționare.

Apoi, după ce primiți o dovadă că a fost înregistrată cererea, trimiteți la Fondul de Garantare o cerere de restituire a primei pentru perioada rămasă din polița veche și în același timp puteți și încheia o nouă poliță la o altă companie.

3 milioane de șoferi au polițe la City Insurance

Cu alte cuvinte, dacă ați plătit în august 1.200 de lei, de exemplu, pentru o poliță City Insurance pe un an – puteți cere banii înapoi pentru perioada rămasă, adică aproximativ 1.000 de lei, dacă socotim de la 1 octombrie.

Între timp, conducerea ASF a fost chemată la Parlament, instituție în subordinea căreia se află, pentru a explica cum s-a ajuns aici.

Sebastian Burduja, parlamentar: ”Câte controale s-au efectuat, cu ce rezultate, de ce nu s-au declanșat niște mecanisme de alarmă mai din timp, pentru că vorbim se pare de anumite fraude, documente false, de lucruri care ar fi trebuit să le dea de gândit reglementatorilor”.

Valentin Ionescu, director general ASF: ”ASF și-a folosit toate pârghiile legale pentru a investiga, a controla, a supraveghea această societate. Vorbim de fals în înscrisuri, de documente false depuse la autoritate, de faptul că societatea susținea că are o sumă importantă de bani într-un cont în Elveția”, scrie ProTv.

Ultima oră

Comentariul meu