Renault își concediază angajații și recrutează persoane specializate pe producția de mașini electrice
www.News.ro

Compania de automobile Renault SA vrea să concedieze aproximativ 2.000 de angajați de la uzinele sale din Franţa, în perioada 2022-2024, transmite Bloomberg. Decizia vine după ce, compania a decis să recruteze personal calificat pentru producția de mașini electrice. 

 

Într-un comunicat de presă difuzat joi, Renault a anunţat că poartă discuţii cu sindicatele din Franţa pentru eliminarea a 1.600 de locuri de muncă în sectorul de inginerie şi a 400 de poziţii auxiliare de suport, transmite Agerpres.

Renault își concediază angajații și recrutează persoane specializate pe producția de mașini electrice

În aceeaşi perioadă însă, grupul va recruta 2.500 de angajaţi, inclusiv specialişti în analiza datelor şi producţia de baterii.   Potrivit sursei citate, având în vedere că statul francez este cel mai mare acţionar la Renault, directorul general Luca de Meo trebuie să fie foarte atent cu eforturile sale de relansare a companiei..

Chiar dacă Renault intenţionează să crească numărul de angajaţi din Franţa care vor fi disponibilizaţi, în paralel constructorul auto are de gând să producă nouă modele noi la uzinele franceze în jurul anului 2025, majoritatea dintre acestea urmând să fie vehicule electrice ce vor fi asamblate la un hub de producţie din nordul Franţei.

Printre cele nouă modele se numără noul Megane, Renault 5 şi Kangoo, precum şi un SUV şi un alt model pentru care nu a oferit alte informaţii.

Însă aceste planuri de producţie depind de ajungerea la un acord cu sindicatele. Ca o recunoaştere a presiunilor la care este supus pentru a păstra locurile de muncă acasă, Renault a subliniat că Franţa este „un important centru strategic şi industrial”.   Sursa citată menţţionează că, în ciuda faptului că Renault a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după pierderile istorice înregistrat anul trecut, deficitul mondial de aprovizionare cu semiconductori i-au perturbat producţia în ultimele luni şi au impus închiderea unor uzine.

Astfel, Renault este în urma rivalilor Volkswagen AG şi Stellantis NV când vine vorba de revenirea din pandemie pentru că are o dependenţă mai mare de piaţa europeană, care şi-a revenit mai lent din pandemie comparativ cu cea din China sau SUA.   Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică