cum poți rămâne în drum dacă nu iei în considerare martorii din bordul mașinii
www.dailydriven.ro

Zilnic, zeci de șoferi rămân cu mașina în mijlocului drumului pentru că nu mai au carburant, astfel blocând ore întregi circulația. Deși li s-a aprins pe bord becul care i-a atenționat că nu mai au suficient combustibil. Ce greșeli fac acești șoferi și pe ce mituri se bazează aceștia, ne spun specialiștii.

 

Acum o lună, o limuzină de lux a rămas fără carburant chiar în mijlocul stațiunii Mamaia. Timp de câteva zeci de minute, mașina a blocat o bandă de mers. În tot acest timp, proprietarul și-a sunat un prieten care i-a adus două bidoane cu carburant, pentru a putea ajunge la benzinărie. Astfel de situații se produc atunci când șoferul ignoră că i s-a aprins becul care îi indică faptul că nu mai are suficient carburant.

cum poți rămâne în drum dacă nu iei în considerare martorii din bordul mașinii

 

Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: Greșeala pe care foarte adesea șoferii din România o fac este aceea de a crede că ei pot calcula cât mai au de mers. Este o mare greșeală. Nici măcar calculatorul mașinii nu poate calcula cu exactitate, deși el ne arată acolo, în bord, un range, o medie, un număr de kilometri pe care ar mai putea merge.

Prin urmare, mitul potrivit căruia când ți se aprinde becul de carburant mai ai în rezervor 5-6 litri, cu care mai poți merge 70-80 de kilometri, este fals.

Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: Contează foarte mult greutatea mașinii, contează drumul pe care mergem, poate să fie un drum pe care urcăm și atunci consumul crește. Pot fi tot felul de condiții variabile, de tipul consumatorilor autovehiculului, care pun lucru mecanic pe motor și atunci motorul va consuma mai mult carburant decât ne-am aștepta sau decât se așteaptă calculatorul mașinii și atunci riscăm să rămânem în pana prostului.

 

În plus ne putem strica mașina.

Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: În rezervor este o pompă, care se și unge, se și răcește cu carburantul mașinii. Dacă rămânem fără carburant, riscăm ca această pompă să nu mai funcționeze, să se strice.

Șoferii profesioniști nu merg cu martorul de combustibil aprins.

-Se pot trage gunoaie de pe fundul rezervorului, se înfundă injectoare și așa mai departe.

-E nouă și nu vreau s-o duc la faliment așa repede.

În concluzie, când vi se aprinde becul de combustibil, mergeți la cea mai apropiată benzinărie.

 

Ultima oră

Comentariul meu

Publică