foto - slalom printre mașini pe șaguna - pietonii își riscă viața, iar poliția locală îi amendează pe tupeiști
Foto Facebook Tudor St. Popa

Pasajul Bulevard care face legătura dintre Bulevardul Victoriei și zona centrală a orașului s-a închis de la finalul lunii iunie pentru lucrări de reabilitare și modernizare. Cei care doresc să traverseze zona nu mai au la dispoziție această rută, așa că, pentru a scurta drumul, trec dintre-o parte în alta pe strada Șaguna, în dreptul intrării la Baia Neptun. Își riscă viața, pentru că traficul este foarte aglomerat în zonă.

Strada Șaguna este traversată zilnic de sibieni care ori nu știu că pasajul e închis, ori nu doresc să ocolească până la celelalte treceri de pietoni. Așa că se uită stânga-dreapta, iar când nu se ivește nicio mașini, în pas alert, ajung pe cealaltă parte a străzii. Dar, acolo îi așteaptă de multe ori un polițist local care îi amendează. ”Agentul de Poliție Locală este prezent în zonă tocmai pentru siguranța pietonilor. Amenda este menita să îi descurajeze pe pietoni să traverseze prin loc nepermis, punând în pericol siguranța lor”, spune Mirela Gligore, purtător de cuvânt al Primăriei Sibiu.

foto - slalom printre mașini pe șaguna - pietonii își riscă viața, iar poliția locală îi amendează pe tupeiști foto - slalom printre mașini pe șaguna - pietonii își riscă viața, iar poliția locală îi amendează pe tupeiști

Ceri care trebuie să ajungă dintr-o parte în alta a zonei centrale au însă la dispoziție trecerea de pietoni de pe strada Andrei Șaguna, din fața Prefecturii sau pasajul Dumbrava. ”Sibienii cunosc alternativele de traversare, adică pasajul Dumbrava sau trecerea de pietoni de la Prefectura Sibiu. Acestea au fost indicate și in comunicatul de presă emis la închiderea pasajului Bulevard care a intrat în lucru pentru modernizare. Îi rugăm pe sibieni sa dea dovadă de responsabilitate și să traverseze strada intens circulată în siguranță, utilizând pasajul sau trecerea de pietoni, chiar daca aceasta înseamnă un efort suplimentar de deplasare. Vom instala și panouri care direcționează pietonii către cele două variante de trecere, pentru a asigura informarea cetățenilor și prin acest instrument.”, spune Mirela Gligore.

foto - slalom printre mașini pe șaguna - pietonii își riscă viața, iar poliția locală îi amendează pe tupeiști

În acest proiect sunt prevăzute:

Reabilitarea structurii pasajului:

  • Înlocuirea rigolelor existente și amenajare unei noi rețele de preluare a apei de ploaie
  • Modificări structurale pentru amenajarea de rampe destinate cărucioarelor și bicicletelor
  • Construirea unor parapeți exteriori ai pasajului
  • Amenajarea unor platforme liftante pentru accesul persoanelor cu dizabilități
  • Construcția unei banchete pentru repaus în pasaj
  • Înlocuirea pardoselilor atât în pasaj, cât și pe scările și rampele de acces și pavarea acestora cu plăci de granit
  • Refacerea finisajelor tavanului și a pereților
  • Refacerea trotuarelor și a spațiilor verzi din zona pasajului
  • Modernizarea dotărilor pasajului:

    • Realizarea unui sistem numit video-wall, al cărui scop este informare a sibienilor care trec prin acest pasaj. Concret, pe un perete al pasajului va fi instalat un șir de panouri LED interconectate, protejate cu panouri de sticlă securizată. Trecem astfel de la informația pe suport de hârtie, la informații electronice, prezentate mai atractiv.
    • Realizarea unui sistem de iluminat nou

Valoarea investiției se ridică la 2,8 milioane de lei, iar lucrările durează 6 luni.

 

 

 

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

  1. Bună ziua.
    Desigur, această măsură, de amendare a celor care traversează Str . Andrei Șaguna prin locuri nepermise, este corectă, dar nu rezolvă problema deloc, mai ales că este vorba de 6 LUNI MINIM 24 ORE / 7 ZILE
    / SĂPTĂMÂNĂ!!!
    OARE NU POATE PRIMĂRIA SĂ ÎNFIINȚEZE O TRECERE DE PIETONI SEMAFORIZATĂ CU COMANDĂ DE LA BUTOANE, PENTRU PERIOADA LUCRARILOR,
    ESTE OARE PREA MULT PENTRU SIGURANȚA AOMENILOR???
    TREBUIE INTRODUSE ASTFEL DE TRECERI CU COMANDĂ DE LA BUTOANE ÎN TOT ORAȘUL, PENTRU SIGURANȚA PIETONILOR, DAR ȘI PENTRU FLUENȚA TRAFICULUI RUTIER .