Vaccinul anti-COVID nu trebuie încă adaptat la noi variante ale virusului
Sursa Foto - DW.com

CEO-ul BioNTech spune că, vaccinul anti-COVID nu are „încă” nevoie să fie adaptat la noi variante ale virusului aflate în circulaţie.

”Este posibil ca în următoarele şase până la 12 luni să apară o variantă şi să fie necesară adaptarea vaccinului, însă nu este cazul încă”, dă asigurări la Berlin cofondatorul BioNTech Ugur Sahin. ”Luarea unei decizii acum s-ar putea dovedi eronată, dacă în trei sau şase luni domină altă variantă”, apreciază el.  În opinia sa, o asemenea decizie este necesar să fie luată doar dacă ”vaccinul existent nu este eficient sau nu este optim”.

Ori, ”pentru moment, noi ştim că un rapel cu formula de bază este întru totul suficient”, subliniază Ugur Sahin.

Ca atare, ”cea mai bună abordare în gestionarea acestei situaţii este să continuăm cu o doză de rapel”, în vederea unei consolidări a imunităţii asigurate de către vaccin, insistă el.  Pfizer şi BioNTech au evoxat, de altfel, la începutul lui iulie, ”rezultate încurajatoare” ale unor teste cu privire la vacinarea cu o a treia doză şi preconizează să ceară autorizarea unei vaccinări cu a treia doze a vaccinului lor anticovid în Statele Unite şi în Europa.  Ugur Sahin a făcut aceste declaraţii în cadrul prezentării rezultatelor financiare ale BioNTech în trimestrul doi.  Această companie germană în domeniul biotehnologiei a înregistrat de la începutul anului o cifră de afaceri de 7,3 miliarde de euro.

În aceeaşi perioadă a anului trecut, ea a avut o cifră de afaceri de 69,4 milioane de euro, înainte să pună la punct vaccinul împotriva covid-19.

Această creştere considerabilă ”se datorează în principal creşterii rapide a aprovizionării cu vacin împotriva covid-19 în întreaga lume”, a subliniat el.  BioNTech a livrat peste un miliard de doze de vaccin anticovid de la începutul anului şi intenţionează să atingă 2,2 miliarde de doze până la sfârşitul lui 2021.  Numai din vânzarea vaccinului împotriva covid-19, BioNTech speră s realizeze o cifră de afaceri de aproape 16 miliarde de euro în acest an.  Este vorba despre previziuni într-o creştere considerabilă, după ce, în mai, compania preconiza o cifră de afacere anuală de 9,8 miliarde de dolari.

 

Ultima oră