Emil Gâtej, specialist în condus defensiv, a făcut un experiment. Acesta a mers pe Autostradă si a încercat ambele situații, pe rând: cu AC-ul pornit și cu geamurile deschise.
Mitul potrivit căruia o mașină consumă mai puțin carburant atunci când merge cu geamurile deschise și climatizarea închisă a fost spulberat azi de către un experiment Digi24.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: Avem un consum de 5.8, cu aerul condiționat pornit. Opresc aerul condiționat și o să deschid geamurile. O să vedem ce se întâmplă. Iată, consumul a început să crească, avem un trend ascendent: 6 – 6,1 – 6,2. Deci, consumul a crescut cu 0,4 litri în câteva secunde.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: O instalație de aer condiționat bine calibrată de producător pe mașina respectivă va crește consumul cu maxim 1 litru la suta de kilometri. Pe când geamurile deschise vor acționa ca o frână aerodinamică, aerul va fi o frână aerodinamică asupra autovehiculului, care va trebui să depună mai mult efort, pentru a compensa această rezistență la înaintare.
Sfatul specialistului pentru folosi a corect instalația de aer condiționat din mașină
Specialistul contactat de către Digi24 a oferit câteva sfaturi șoferilor despre cum să-și folosească corect instalația de aer condiționat din mașină, pentru a evita situații de genul celei din weekendul trecut, când un autovehicul a luat foc din cauza suprasolicitării instalației de climatizare, pe fondul vitezei excesive.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: Aerul condiționat, ca orice alt sistem cu care este dotat un autovehicul, trebuie să funcționeze după modelul mediu, după modelul celei mai bune economii, astfel încât să nu meargă după principiul totul sau deloc. Deloc înseamnă cum am văzut mai devreme, suportăm cu greu vântul și consumul crește, totul înseamnă că dăm la minim (…) înseamnă temperatură foarte scăzută și dăm cât putem de tare ca viteză.
Pentru a vă proteja sănătatea și mașina, specialiștii recomandă folosirea aerului condiționat pe modul automat sau să-l setați la o temperatură cu 10 grade mai mică decât cea de afară.