studiu - doar 6 din 10 români sunt mulțumiți de locuința în care trăiesc

În România, conform unui studiu condus de Reveal Marketing Research, 6 din 10 români declară că sunt mulțumiti de spațiul în care locuiesc.

Se observă un procent ușor mai ridicat în rândul respondenților cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (71%), a celor cu vârsta peste 55 de ani (67%) și a celor care au construit în ultimii doi ani o casă sau care sunt în proces de construcție a unei case (66%).

Doar 9% dintre respondenți declară că sunt nemulțumiți de spațiul în care locuiesc, în special respondenții cu vârsta între 45 și 54 de ani (12%).

Din perspectiva românilor care au participat la acest studiu, top 3 elemente care contribuie la menținerea căldurii în locuință sunt geamurile, izolația și materialele de zidărie.

În ceea ce privește eficiența energetică, 8 din 10 respondenți consideră că materialele de zidărie utilizate la construcție favorizează menținerea căldurii în locuință.

Cei mai mulțumiți sunt cei care locuiesc în case construite din BCA ( grad de satisfacție de 69%) și cărămidă (grad de satisfacție de 60%). La polul opus, românii care se declară nemulțumiți sunt cei care locuiesc în case/blocuiri din chirpici și bolțari de beton.

Principalele riscuri care îi îngrijorează sunt costurile de reparatii (55%), factura la curent electric (54%) și costurile de întreținere (54%).

Elementele care definesc mulțumirea față de locuința actuală sunt în strânsă legătură cu materialul de zidărie din care este construită în principal casa sau blocul. Un alt aspect care trebuie luat în considerare este relația dintre materialul de zidărie al casei și gradul de mulțumire față de facturile lunare la încălzire.

Se observă un procent ușor mai mare în rândul respondenților a căror locuință are ca material principal de zidărie BCA-ul atunci când raportându-ne la iarna trecută, evaluăm gradul de mulțumire vis a vis de valoarea medie a facturii lunare pentru încălzire.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Ultima oră

Comentariul meu