Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, vrea ca lucrările de la examenele naţionale să fie corectate electronic. Noul sistem se va aplica începând de anul viitor, la Evaluarea Naţională şi, ca proiect pilot, la Bacalaureat, a spus Cîmpeanu. El a explicat la Digi24 cum se va face corectarea computerizată.
„Există deja un proiect pilot şi sunt colegi cu iniţiativă – nu e o iniţiativă instituţionalizată, a ministerului, ci o serie de colegi au demarat la nivelul evaluării pentru clasa a şasea acest proiect pilot. Evaluări la matematică-ştiinţe, cărora să le fie alocat un cod pe fiecare item şi să fie culese rezultatele pe fiecare item. Ai o imagine mai clară asupra a ce nu a mers şi ce a mers bine, pentru a vedea ce trebuie să faci pe viitor.
Itemii au competenţe corespondente. Când analizezi pe fiecare item în parte, vezi că elevii sunt deficitari pe acele competenţe, trebuie să te concentrezi mai departe în procesul de predare tocmai pe acele competenţe”, a spus ministrul. El a spus că îşi doreşte ca anul viitor acest sistem să fie folosit şi la Evaluarea Naţională pentru clasa a VIII-a.
„Dacă tot am introdus acest sistem apropiat de Bologna, cu acest barem fragmentat în care se punctează fiecare răspuns bun sau greşit din partea elevilor, următorul pas ar fi corectarea informatizată la nivel de item”, a adăugat Cîmpeanu. Doar corectarea va fi făcută pe calculator, copiii vor scrie în continuare lucrările ca şi până acum. Cîmpeanu spune că fiecare sală de clasă va avea un scaner şi că finanţarea proiectului poate fi făcută cu bani europeni, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
„Nu scanerul mă îngrijorează. Problema e să existe în fiecare şcoală un profesor competent care să atribuie acel cod lucrării şi să ştie să scaneze. Profesorii corectori vor putea să corecteze online, fără să se mai cunoască între ei. Deci elimini de tot subiectivismul”, a spus Cîmpeanu.
Ministrul vrea ca acest sistem să fie făcut într-un an. „Am dreptul să fiu optimist”, a spus el.Pentru Bacalaureat, acest sistem va funcţiona doar ca proiect pilot. „Aşa vom şti, pe fiecare competenţă, ce nu merge şi pe ce trebuie să insistăm”, a mai spus ministrul.