Europa și China surclasează SUA la producția de mașini electrice
foto: arhivă

SUA se situează în spatele Chinei şi Europei în ceea ce priveşte producţia şi adoptarea maşinilor electrice la nivel domestic. Diferenţa s-a accentuat între 2017 şi 2020, conform unui studiu al Consiliului Internaţional pentru Transport Curat (ICCT), citat de CNBC.

 

Între 2010 şi 2020 au fost produse în toată lumea peste 10 milioane de vehicule electrice de pasageri. La sfârşitul lui 2017, grupurile auto din Statele Unite au reprezentat 20% din stocurile globale. În 2020, producătorii auto americani au ajuns la doar 18% din numărul total de maşini electrice care au fost produse de-a lungul ultimilor zece ani, timp în care cotele Chinei şi Europei au crescut considerabil.

„Creşterea producţiei de vehicule electrice are loc în momentul în care sunt dezvoltate politici naţionale de stimulare a pieţei. Sunt pe masă sute de miliarde de dolari, dar Statele Unite nici măcar nu s-au deranjat să îşi tragă un scaun”, spune Nic Lutsey, director de program al ICCT.

tuat între 2017 şi 2020, conform unui studiu al Consiliului Internaţional pentru Transport Curat (ICCT), citat de CNBC.

Cercetătorii susţin că, din 2010 până în 2020, China a fost cel mai mare producător de maşini electrice la nivel mondial şi a reprezentat aproape 44% din toate automobilele electrice construite, cu aproape 4,6 milioane de unităţi pentru producţie şi vânzări în cursul celor zece ani.

Europa a produs 25% din totalul global al vehiculelor electrice în perioada 2010-2020. Regiunea a devenit astfel un importator net, cu 2,6 milioane de unităţi produse şi 3,2 milioane vândute.

Dacă luăm în calcul doar ultimul an, grupurile auto din SUA au produs cel puţin 450.000 de vehicule electrice, Tesla atingând 85% din producţia anuală a ţării. Exporturile anuale de maşini electrice dezvoltate în Statele Unite au depăşit 215.000 în 2020, mai mult decât orice altă regiune.

Automobilele electrice, incluzând aici şi modele hibride, au reprezentat anul trecut doar 2,3% din vânzările de maşini noi în SUA. Între timp, Europa şi China au ajuns la 10% şi, respectiv, 6%.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică