Transportatorii de marfă protestează, începând de vineri, pe drumul dintre Sibiu și Veștem. Șoferii vor circula pe această porțiune cu viteză redusă, mișcarea având în centru revendicările cu privire la amnistia fiscală în cazul controalelor făcute de ANAF.
Transportatorii de marfă din Sibiu, care fac parte din Sindicatul „Solidaritatea Șoferilor Drumuri Bune”, încep de vineri un protest ce se va desfășura între orele 14:00 – 17:00, pe drumul dintre Sibiu și Veștem, aflat în prezent în șantier.
Pe acest tronson, șoferii vor circula cu viteze reduse, în coloană. „Începând de vineri, 18 iunie, între orele 14:00 și 17:00 transportatorii de marfă din mai multe centre economice ale României vor circula cu viteză redusă pe cele mai importante artere de trafic din țară. Mai multe asociații patronale ale transportatorilor – APTE 2002, Apulum Alba Iulia, ATM Bucovina FORT, ARTRI, COTAR și UNTRR – au anunțat că susțin mișcarea de protest, care are în centrul revendicărilor amnistia fiscală în cazul controalelor fiscale făcute de ANAF pe reîncadrarea diurnei șoferilor ca venit de natură salarială. Sunt vizate controalele deja finalizate, cele în curs, precum și orice control viitor pe tema reîncadrării diurnelor ca venit de natură salarială care vizează perioada 2015-2021. Acțiunea patronatelor din transporturi este susținută și de Sindicatul “Solidaritatea Șoferilor Drumuri Bune” din Sibiu”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a sindicatului.
CITEȘTE ȘI: Calvarul din trafic de pe DN1 la Veștem – Când sunt gata lucrările
Pe drumul dintre Sibiu și Veștem au loc de câteva săptămâni lucrări de modernizare. Șoferii s-au plâns în repetate rânduri că traficul rutier este dificil, deseori circulându-se bară la bară.
Motivul pentru care transportatorii de marfă protestează
Sindicatul “Solidaritatea Șoferilor Drumuri Bune” din Sibiu a explicat care este motivul acestui protest.
„De ce luăm parte la acest protest împreună cu angajatorii? Este simplu, în acest moment domnii de la ANAF vin și argumentează pentru impozitarea diurnei, cu aceleași argumente de la începutul problemei… Mai pe înțeles, nu s-a schimbat nimic în transport în ultimii 15 ani, decât valoarea diurnei, ca urmare, întrebarea comună este următoarea: De ce tocmai acum??? Care este scopul? De ce nu s-a făcut nimic în toți acești ani? Se mai propune o variantă, modificarea acelui prag de neimpozitare a diurnei externe de la 2,5 ori nivelul indemnizațiilor acordate funcționarilor de stat, la 1,2-1,5 ori din valoarea acordată astăzi funcționarilor de stat, asta însemnând o diurnă externă de 40/45 euro pe zi. NU SUSȚINEM PLATA ÎN DIURNĂ A ȘOFERULUI ȘI NE DORIM O CREȘTERE SALARIALĂ, dar în aceste condiții, angajatorii vor fi nevoiți să-și cam închidă afacerile și noi, angajații, să emigram, lipsa acută a forței de muncă se pare că dictează într-un anume fel și la noi în țară.
De asemenea, noi ca sindicat și transportatorii. solicităm eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajații la stat față de privați – este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, FĂRĂ DOCUMENTE JUSTIFICATIVE 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare. Păi de ce această discriminare între sistemul bugetar și cel privat??? Din câte știm, avem același Cod al Muncii… iar această prevedere ar putea crește veniturile noastre, angajatorul având posibilitatea deducerii acestei sume”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook Sindicatul “Solidaritatea Șoferilor Drumuri Bune” din Sibiu.