autostrada sibiu – pitești: chinezii reintră în cărți pentru lotul patru
foto: arhivă

Chinezii reiau lupta pentru a obține contractul pentru lotul patru al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Aceștia au fost excluși din procedură, iar austriecii de la Porr fuseseră declarați câștigători. În urma deciziei CNSC din 30 martie, chinezii au formulat o plângere la Curtea de Apel București, iar marți, 8 iunie, contestația lor a fost admisă.

„Respinge plângerea formulată de CNAIR, ca tardiv formulată. Respinge cererea formulată de petenta China Railway 14TH Bureau CO LTD privind sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene în temeiul disp. art. 267 din TFUE. Respinge plângerea formulată de petenta Porr Construct SRL ca nefondată. Admite plângerea formulată de petenta China Railway 14TH Bureau CO LTD. Modifică în parte decizia CNSC. In rejudecarea contestaţiei formulată de China Railway 14TH Bureau CO LTD: Admite în parte contestaţia formulată de China Railway 14TH Bureau CO LTD. Anulează comunicarea rezultatului procedurii nr. 17841/04.03.2021 şi în parte raportul procedurii de atribuire nr.24/2928/04.03.2021 în partea referitoare la respingerea ca inacceptabilă a ofertei depuse de China Railway 14TH Bureau CO LTD. Obligă autoritatea contractantă să reevalueze oferta depusă de China Railway 14TH Bureau CO LTD din perspectiva verificării incidenţei motivelor de excludere prevăzute de disp. art. 167 alin. 1 lit. c) şi lit. h) din Legea nr. 98/2016 conform considerentelor prezentei decizii. Menţine în rest decizia CNSC. Definitivă”, se arată în soluția pe scurt pronunțată marți, 8 iunie, de Curtea de Apel București, scrie economica.net

Amintim că pe 4 martie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Tigveni – Curtea de Argeș.

„Ofertantul desemnat câștigător este S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L., cu preţul de 1.678.873.121,77 Lei fără TVA”, a informat atunci CNAIR.

Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 de luni perioada de execuție a lucrarilor. Perioada de garanție a acestora este de 10 ani.

Ulterior, chinezii de la China Railway și italienii de la Rizzani de Eccher au depus contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), din cauză că ofertele lor fuseseră excluse din licitație.

Pe 30 martie, CNSC a admis contestația italienilor, dar a respins-o pe cea a chinezilor. Chinezii fuseseră excluși din licitația pentru secțiunea 4 din cauza unei sancțiuni a Băncii Mondiale în Georgia.

În urma deciziei CNSC din 30 martie, chinezii, austriecii și CNAIR au formulat plângeri la Curtea de Apel București.

Rămâne de văzut cine va fi declarat câștigător al procedurii în urma deciziei definitive de marți a Curții de Apel București. Oricine va fi acela, nu este exclusă ulterior o nouă rundă de contestații.

CNAIR a lansat pe 9 martie 2019 licitaţia de „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș”. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (km 81+900 – km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelului Momaia.

În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de artă având o complexitate ridicată, astfel:

  • Construirea a 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m., dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 de m.
  • Construirea unui Tunel în lungime de 1350 de m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.

Ultima oră

Comentariul meu