Serviciul Salubrizare și Protecția Mediului continuă amenajarea noilor platforme de colectare a deșeurilor în zonele de blocuri. Acestea sunt dotate cu cititoare de carduri care permit contorizarea numărului de aruncări pentru fiecare apartament în parte, iar datele vor fi transmise prin GPS către o platformă electronică ce va fi gestionată de Serviciul Salubrizare, în scopul calculării taxei datorate.
Până în prezent s-au montat containerele în 5 din cele 17 platforme planificate a fi modernizate în această primă etapă: str. Siretului, str. Moara de Scoarță. str. Colinei, str. Șoimului și str. Valea Aurie. De asemenea, în paralel, s-a început predarea cardurilor de acces către Asociațiile de Proprietari care apoi le vor distribui fiecărui proprietar de apartament. Platformele vor deveni funcționale în momentul în care toți proprietarii intră în posesia acestor carduri.
În momentul în care punctele de colectare menționate mai sus sunt funcționale, se va trece la amenajarea platformelor și în restul locațiilor: str. Școala de Înot, b-dul Victoriei nr. 47, nr. 3 și nr. 29, str. Ceaikovski nr.63, str. J. S. Bach, str. Revoluției, str. Câmpului/parc Reconstrucției, str. Ecaterina Varga nr.85, str. Autogării nr. 5, str. Târgu Cailor, str. Ștrandului / str. Iosif Velceanu. Termenul estimat de finalizare a proiectului este sfârșitul lunii iulie 2021, incluzând predarea cardurilor de acces și luarea în evidență a posesorilor.
Pentru a continua investițiile în infrastructura pentru colectarea deșeurilor, reamintim că Primăria Sibiu și Universitatea Lucian Blaga Sibiu au pregătit un proiect prin care, pe lângă crearea unui centru de cercetare și inovare în domeniul gestionării deșeurilor, se dorește achiziția infrastructurii smart necesare pentru eficientizarea colectării selective. Proiectul a fost depus la ADR Centru în vederea obținerea finanțării din fonduri europene pentru realizarea proiectării în această primă etapă. Ulterior, se intenționează depunerea unui proiect pentru obținerea finanțării prin PNNR pentru implementarea efectivă a proiectului.
De asemenea, un alt proiect la care Primăria Sibiu și Serviciul Salubrizare lucrează în această perioadă este punerea în funcțiune a unei platforme digitale pentru interacțiunea cu cetățenii. Practic, pe această platformă, fiecare sibian își va crea un spațiu privat în care va putea accesa electronic următoarele informații și servicii personalizate:
Editarea și modificarea online a declarațiilor de salubrizare, întreruperea /reluarea serviciului;
Administrarea individuală a locurilor de consum;
Conectarea la sistemul de salubrizare (identificarea tuturor recipientelor individuale sau prin arondarea la platformele de colectare din proximitate);
Vizualizarea istoricului de colectare a recipientelor dotate cu RFID tag
Delegarea online a folosirii serviciului de salubrizare de către terți împuterniciți
Transmiterea online către autorități a cererilor, sesizărilor și a altor petiții
Platforma a fost pusă la dispoziția Primăriei de operatorul de salubrizare Soma, iar Serviciul Salubrizare a încărcat pe aceasta: contribuabilii care achită taxa de salubrizare, imobilele înregistrate, recipientele puse la dispoziția utilizatorilor – inclusiv recipientele echipate cu cip, precum și declarațiile depuse de sibieni în scopul calculării taxei de salubrizare datorate.
Platforma trebuie însă integrată cu baza de date Simtax care gestionează plata taxelor și impozitelor, un aspect foarte important pentru eficiența acestei noi platforme. În următoarele săptămâni se va realiza integrarea platformei de salubrizare și cea de plată a taxelor și impozitelor.