frână pentru autostrada sibiu - pitești. a fost admisă o contestație la lotul patru
Foto Facebook / Asociatia Pro Infrastructura

La doi ani de la lansarea licitației pentru construirea lotului patru al autostrăzii Sibiu- Pitești încă nu se cunoaște firma care va executa lucrarea. După ce în martie au fost desemnați câștigători austriecii de la Porr, a fost aprobată contestația italienilor de la Rizzani.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis marți, 30 martie, contestația depusă de constructorul italian Rizzani de Eccher la licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Tigveni – Curtea de Argeș din Autostrada Sibiu – Pitești, scrie economica.net

Italienii au depus contestație la CNSC pe 15 martie, după ce Compania Națională de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le-a respins oferta ca inacceptabilă și neconformă și i-a declarat câștigători pe austriecii de la Porr.

Tot marți, 30 martie, CNSC a respins însă contestația chinezilor de la China Railway, după ce și oferta lor a fost respinsă la licitația pentru secțiunea 4 din cel mai important proiect rutier al României.

CNAIR a desemnat pe 4 martie 2021 câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Tigveni – Curtea de Argeș.

„Ofertantul desemnat câștigător este S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L., cu preţul de 1.678.873.121,77 Lei fără TVA”, a informat CNAIR.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru „Autostrada Sibiu – Pitești, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș”, în lungime de 9,86 km, în conformitate cu prevederile contractului de proiectare și execuție.

În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de artă având o complexitate ridicată, astfel:

Construirea a 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m., dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 de m.
Construirea unui Tunel în lungime de 1350 de m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.

Rămâne de văzut dacă deciziile CNSC din 30 martie 2021 vor fi atacate mai departe la Curtea de Apel București. În orice variantă, vor mai trece câteva luni până se va putea semna contractul cu viitorul constructor al acestui tronson de circa 10 kilometri din Autostrada Sibiu – Pitești.

Doi ani de licitație, amânări și contestații
CNAIR a lansat pe 9 martie 2019 licitaţia de „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș”.

Alături de secțiunile 1 și 5, care au deja constructori, secțiunea 4 este inclusă în prima etapă de dezvoltare a autostrăzii din Valea Oltului, etapă pentru care România a obținut finanțare de la Comisia Europeană.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, unul dintre cei mai mari exportatori ai României.

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

  1. jucati-va mult ,ca 0 faceti cu succes, de 2 decenii ,Poor = seriozitate,punctualitate ,executie fara cusur …….cu italienii ati tot facut experimente …..