Noul buletin cu CIP, disponibil din august - Cum arată și ce funcții va avea
Sursa: newmoney.ro

Românii vor primi un alt tip de buletin, începând cu luna august. Va avea mărimea unui card bancar și un cip integrat, precum și elemente suplimentare de securitate. Românii care îl vor avea nu vor mai fi nevoiți să meargă la ghișee pentru tot felul de acte, ci se vor putea loga direct în sistem. Specialiștii încă lucrează la implementarea acestuia.

Anual, zeci de acte falsificate sunt descoperite de către Direcția pentru Evidența Persoanelor. Din august, acest lucru nu se va mai întâmpla pentru că noul buletin electronic va fi greu de contrafăcut precizează specialiștii de la Ministerul de Interne, scrie digi24.ro.

Buletinul actual este confecționat după o tehnologie din anii ’90, ceea ce îl face extrem de ușor de falsificat. România a fost obligată de Uniune Europeană să întărească măsurile de securitate.

„În cadrul cipului trebuie inserate imaginea a două amprente și imaginea facială a persoanei, respectiv fotografia persoanei”, a explicat chestorul Cătălin Giulescu, directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor din cadrul MAI.

Cum va arăta noul buletin electronic, emis din 2 august

Direcția pentru Evidența Persoanelor lucrează deja la proiectarea noului act. Primul buletin electronic va fi emis pe 2 august anul acesta.

„Pe față vom avea in primul rand însemnele Uniunii Europene, cele 12 steluțe galbene, iar în interiorul acestora va fi însemnul statului emitent. Numele prenumele, CNP-ul, data nașterii, data expirării, seria și numărul și emitentul. Pe verso vom avea data emiterii și domiciliul. În acest moment discutăm de tipărirea domiciliului pe cartea electronică”, mai spune chestorul Cătălin Giulescu.

Ce servicii sunt disponibile de la distanță cu buletinul cu CIP

Cei cărora le expiră actul de identitate vor primi noul buletin electronic și vor avea unele avantaje. Iar cei care nu doresc un document cu CIP, pot opta pentru buletinul simplu, doar că nu vor mai putea călători în baza lui în afara granițelor.

„Putem vorbi de servicii de înmatriculare, de eliberarea cazierului judiciar, plata taxelor și a impozitelor de la distanță doar utilizând cartea electronică pentru a te autentifica în sistemele informatice. Deci, persoana care solicita accesul la un serviciu nu mai trebuie să mearga la ghișeu să facă dovada legitimării, ci prin cartea electronică identitatea îi va fi certificată și i se va permite accesul la servicii de la distanță”, a mai precizat directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor.

În premieră și copiii vor putea avea buletin electronic, indiferent de vârstă, la solicitarea părinților. Taxa pentru noul act va fi de cel puțin 15 euro.

Ultima oră