Terminalul Aeroportului Internațional Brașov eclipsează Aeroportul din Sibiu - Detalii și GALERIE FOTO

La un an de la începerea lucrărilor, Terminalul de pasageri al Aeroportului Internațional Brașov este gata, după cum a anunțat, joi, CJ Brașov. Mai sunt de făcut doar retușuri finale, instalarea echipamentelor şi sistemelor necesare funcționării, testarea și punerea în funcțiune a tuturor componentelor, montarea mobilierului.

De remarcat că primul Terminal de Aeroport construit de la zero în România după 1989 este de departe mai mare și mai modern decât cel de la Sibiu și nu numai. Situat la 140 de kilometri de Sibiu, dacă va reuși să atragă multe rute, va fi o alternativă mai bună pentur Sibieni decît Clujul, când și autostrada cel puțin până la Fagăraș va fi materializată.

Terminalul Aeroportului Internațional Brașov eclipsează Aeroportul din Sibiu - Detalii și GALERIE FOTO

Consiliul Județean Brașov, anunță, într-un comunicat de presă, că s-a finalizat construcția Terminalului de pasageri din cadrul Aeroportului Internațional Braşov, după ce în 17 martie 2020 a fost dat startul șantierului.

Spaţiul destinat curselor interne, cu zona de îmbarcare pentru VIP-uri, are două ghișee şi o poartă de îmbarcare, precum și opt birouri de Check-In care vor fi la dispoziția pasagerilor, alături de trei porți de îmbarcare. Tot la parter, în zona de intrare în aeroport vor funcționa birouri pentru reclamații şi bagaje pierdute, un cabinet medical, birouri pentru schimb valutar, închirieri auto și agenții.

Accesul la etaj se realizează prin intermediul unei scări rulante care este montată şi urmează să fie pusă în funcţiune, al unor scări clasice şi al lifturilor, acestea din urmă fiind deja funcționale.

La etaj sunt amplasate Plecările Internaționale, cu săli de așteptare, spatii pentru controlul pașapoartelor și șapte porți de îmbarcare.

Din această zonă se pot vedea  parcarea pentru avioane, care în prezent permite staționarea a trei aeronave, iar în viitor ar putea fi extinsă până la o capacitate de 15 aeronave, în funcție de necesități. Parcarea continuă cu calea de rulare şi cu pista, în lungime de 2.820 de metri, iar în partea laterală sunt amplasate platformele anti suflu.

O parte însemnată din etaj este alocată pentru magazine duty-free, birouri pentru agenții de turism și alte activității comerciale, dar și pentru un restaurant la care vor putea avea acces şi brașovenii care nu sunt neapărat pasageri, ci doar așteaptă pe cineva. Priveliștea pe care o vor putea admira clienții restaurantului este spectaculoasă.

Zona de Sosiri, atât interne, cât şi internaționale, are asigurat un flux separat. Ea este amplasată la parter, având patru ghișee destinate controlului pașapoartelor şi biroul Poliţiei de Frontieră. Din aici se ajunge în zona de recuperare a bagajelor, unde au fost deja montate benzile rulante.

În faţa Terminalului este un spaţiu care este în amenajare şi unde se montează un tavan exterior care va acoperi o viitoare terasă. Tot aici va fi amenajată o parcare pentru autoturisme, care va avea asigurat accesul direct din drumul județean.

„Pe viitor va trebui cu siguranță să gândim o altă variantă de accesibilizare a Aeroportului Internațional Braşov. Am convingerea că activitatea la aeroport nu se va încheia niciodată şi de aceea trebuie să pregătim din timp proiecte de dezvoltare pentru viitor. Sper ca brașovenii şi nu numai ei să fie convinși că lucrurile merg într-o direcție bună, că Aeroportul este un obiectiv perfect realizabil şi că suntem contemporani cu o mare investiție nu doar pentru județul nostru, ci pentru întreaga țară: primul aeroport construit de la zero după anul 1974”, a declarat președintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Sursa foto – Facebook CJ Brașov

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

Publică

  1. Ca vor unii , ca nu vor , trebuie sa recunoastem ca este cea mai ,, tare ,, realizare . Sunt cu gindul la ,, DACA VREI CU ADEVARAT , POTI ,, . Poti sa faci si in aeroport , poti sa distrugi si o institutie sau o echipa de fotbal .