Emoticonul ? „râd cu lacrimi” și-ar putea trăi ultimul său an de glorie. În prezent, este folosit cel mai mult în comunicarea pe rețelele sociale și în SMS-uri, dar pare să nu mai aibă la fel de mult succes printre reprezentanții generației Z.
În 2015, „emoji” era ales cuvântul anului de Oxford University Press, pentru ca în 2017, Apple să anunțe care este cel mai popular emoji: chiar emoticonul „râd cu lacrimi”, scrie Digi 24.
Potrivit site-ului Emojitracker, care numără folosirea emoticoanelor pe Twitter, simbolul grafic pentru „râd cu lacrimi” este în mare vogă și este de departe cel mai folosit emoji.
Și un alt emoticon înrudit cu „râd cu lacrimi”, cel care desemnează „râd de mă tăvălesc pe jos” (?), nu mai este în vogă printre tinerii americani.
Citiți și: Povestea celui mai cunoscut emoticon. Cum a apărut Smiley Face, acum 56 de ani
„Moartea” râsului
Potrivit CNN, tinerii americani preferă să folosescă un alt emoji, „cap de mort” ?, pentru a desemna echivalentul expresiei „mor de râs”.
Specialiștii spun că aceste emoticoane au și o funcție creativă, nu sunt folosite întotdeauna în sens literal, ci și într-o manieră ludică, ironică sau pentru a ajuta la interpretarea unor mesaje ce ar părea ambigue. În plus, ca și în modă, folosirea anumitor emoticoane sau simboluri specifice comunicării de pe rețelele sociale poate dispărea pentru o vreme, ca apoi să revină.
Astfel, CNN remarcă folosirea mai frecventă de către generația Z a expresiei „lol” (laughing out loud, râd cu hohote – n.r.), în timp ce millenialii ar folosi-o mai puțin.
O altă variantă convenabilă pentru cei mai tineri dintre utilizatorii rețelelor sociale ar fi emoticonul ? (numit oficial „Loudly Crying Face”), care poate desemna o tristețe copleșitoare, dar și un râs incontrolabil. La fel, prescurtarea „lmao”, care de asemenea desemnează amuzamentul.
Generația Z – adică cei născuți după 1996 – au crescut în vremuri în care internetul era deja peste tot, inclusiv în mâinile lor. Spre deosebire de ei, unii milleniali (cei născuți între 1981 și 1996) își aduc aminte de timpurile când internetul nu era așa o prezență constantă în viața lor și mulți au făcut cunoștință cu emoticoanele și jargonul internetului nu prin SMS-uri sau rețele sociale, ci folosind mai întâi serviciul AOL Instant Messenger.
În plus, generației Z îi place să atribuie propriile înțelesuri unor emoticoane consacrate. De pidă, un emoji care arată o persoană purtând o pălărie de cowboy (?) și cel al unei persoane care stă în picioare au ajuns să fie folosite pentru a semnala o situație jenantă. Alții folosesc emoticoane aparent pozitive, precum steluțe, curcubeie, zâne etc. asociindu-le, de fapt, cu ceva negativ. „Generația noastră este foarte sarcastică”, a declarat un tânăr intervievat de CNN.
Sursa: Digi 24
Sa fac ceva galben pe generatia Z :))))) oricum, mega articol de mega-interes :))))))