Deschiderea unui salon de înfrumuseţare este o adevărată aventură pentru antreprenorii care doresc să păşească cu dreptul în acest domeniu atât de frumos, dar atât de provocator. Saloanele de înfrumuseţare necesita investiţii iniţiale destul de mari, pentru că produsele folosite, echipamentele şi mobilierul trebuie să fie profesionale şi de înaltă calitate, iar magazinul online Savy Professional are oferte imbatabile în acest sens.
Costurile de început pentru deschiderea unui salon de înfrumuseţare
Cheltuielile ce preced demararea afacerii ce presupune deschiderea unui salon de înfrumuseţare includ mai multe elemente componente. În primul rând, este vorba despre asigurarea spaţiului de desfăşurare a activităţii. Acesta poate fi cumpărat sau închiriat, în funcţie de posibilităţile şi de preferinţele antreprenorilor. Se poate opta pentru o locaţie la parterul unei clădiri, pentru un spaţiu comercial propriu-zis sau pentru un apartament într-un bloc, dar în niciun caz la un etaj superior, ci la parter. Ceea ce înseamnă că la început, costurile legate de spaţiu variază de la câteva sute la câteva mii de euro pentru închiriere în primele luni, până la câteva zeci de mii de euro în cazul cumpărării, dar cumpărarea se întâmplă foarte rar.
Urmează calculul costurilor legate de amenajarea spaţiului, de mobilier şi de dotări. Mobilierul salonului de înfrumuseţare poate fi comandat din oferta magazinului online Savy Professional, fiind confortabil şi de bună calitate, profesional şi foarte eficient. Echipamentele specifice reprezintă un alt element important din punct de vedere al costurilor investiţiei iniţiale. Acestea se compun din mese de manichiura, scaune pentru tehnicieni, stative de pedichiura, precum şi lămpi profesionale, aparate de sterilizat, posturi de coafură şi cosmetică. Preţul acestora poate depăşi câteva mii de euro în cazul saloanelor de mărime medie.
O altă cheltuială este legată de necesitatea cumpărării consumabilelor pentru primele luni, a cărei cifra depăşeşte 1000 de euro. Aceste consumabile includ, pentru fiecare afacere în parte, kit-uri de manichiura, de pedichiură, geluri şi oje de bună calitate, precum şi produse pentru epilare sau pentru protecţie şi igienizare de la cele mai cunoscute branduri în domeniu.
Deschiderea unui salon de înfrumuseţare trebuie să fie o investiţie în calitate, motiv pentru care se recomandă achiziționarea de produse de calitate, pentru a oferi servicii de înaltă clasă clienţilor. Produsele folosite trebuie să fie testate din punct de vedere dermatologic şi să ofere siguranţă, satisfacţie clienţilor şi mai ales specialiştilor care îşi desfăşoară activitatea în cele mai bune condiţii.
Pregătire, calificare şi cadru legal
Pentru a deschide un salon de înfrumuseţare se recomanda angajarea personalului calificat în fiecare din operaţiunile prestate, şi anume cele de masaj, coafură, manichiură, cosmetică şi pedichiura sau frizerie. Există numeroase cursuri de calificare în aceste domenii şi meserii care oferă certificate recunoscute de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi de Ministerul Educaţiei, Inovării şi cercetării.
Important este ca personalul angajat nu numai să deţină calificare în domeniu, ci şi experienţă şi să aibă cel puţin câteva luni de practică, să cunoască modul de folosire al produselor şi echipamentelor din dotarea salonului. Pentru a uşura accesul la clienţi, este important ca în cadrul unui salon la început de drum să fie angajate persoane care au mai lucrat şi în altă parte sau pe cont propriu şi au un portofoliu de clienţi.
Din punct de vedere al cadrului legal, activitatea de întreţinere corporală cu codul CAEN 9604 poate fi desfăşurată de care companii şi persoanele fizice autorizate care îndeplinesc regulile impuse la deschiderea oricărui tip de societate comercială. Este necesară şi obligatorie achiziţionarea unei case de marcat fiscale şi înregistrarea memoriei fiscale la Finanţe.
În plus, pentru că acest tip de activitate poate avea un impact mare asupra sănătăţii şi integrităţii corporale, sunt necesare avize şi autorizaţii ce includ autorizaţia sanitară, avizul pentru prevenirea şi stingerea incendiilor, avizul de la autoritatea de mediu şi de la autoritatea pentru protecţia muncii, autorizaţia de funcţionare de la Primărie şi actele care atestă specializarea în domeniu a angajaţilor.
Nu în ultimul rând, se pune mare accent pe colaborarea cu un magazin online specializat care oferă oportunitatea antreprenorilor de a cumpăra echipamente, accesorii şi mobilier de la branduri de renume pentru buna funcţionare a salonului de înfrumuseţare.