Numărul de sejururi deja achiziționate pe litoralul românesc pentru această vară este dublu față de luna noiembrie 2020. Românii cumpără tot mai multe vacanțe în țară, dar încheie și asigurări storno. avântul e dat și de campania de vaccinare, în care românii își pun speranțele, scrie agerpres.ro.
„Optimismului generat de startul şi derularea în bune condiţii a campaniei naţionale de vaccinare se observă în revenirea apetitului românilor pentru vacanţe. Mulţi îşi fac deja planurile pentru concediul de vară şi îşi rezervă sejururi pe litoralul românesc. Comparând cu luna noiembrie – o lună încă a incertitudinilor în privinţa evoluţiei pandemiei şi a procedurii de aprobare a vaccinurilor dezvoltate de diferite companii farmaceutice – în ianuarie înregistrăm o dublare a numărului de rezervări făcute”, a declarat Ionuţ Nedea, director general Litoralulromanesc.ro.
Cei care au cumpărat deja vacanţe pentru sezonul estival 2021 s-au orientat în special către staţiunile Mamaia – care este în continuare cea mai populară destinaţie de vară pe litoralul românesc – şi Eforie Nord. Preţul mediu al unui sejur achiziţionat în această perioadă a fost de aproximativ 2.700 lei. Dar au fost şi români dispuşi să aloce bugete mai mari pentru vacanţa la Marea Neagră, rezervarea cea mai scumpă făcută în luna ianuarie fiind pentru un sejur de 13 nopţi, cu demipensiune, la un hotel de 4 stele, care a costat peste 16.500 lei.
Printre cele mai solicitate unităţi de cazare rămân cele care oferă servicii all inclusive şi cele care pun la dispoziţie facilităţi pentru familiile cu copii. „În perioada analizată, observăm o creştere a cererii pentru pachetele all inclusive, interesul datorându-se reducerilor de până la 49% acordate prin programul Înscrieri Timpurii. În contextul incertitudinilor generate de pandemie, am venit în sprijinul turiştilor noştri cu o asigurare storno care include protecţia în cazul îmbolnăvirii cu virusul SARS-CoV-2. De altfel, mai bine de o treime dintre rezervările efectuate pentru la vară includ asigurarea storno”, a precizat Ionuţ Nedea.
Reprezentanţii Litoralulromanesc.ro se aşteaptă în vară la o revenire a turiştilor în destinaţie, în condiţiile în care în sezonul estival precedent s-a înregistrat o scădere cu 20% a românilor care şi-au făcut vacanţele la Marea Neagră, ca urmare a restricţiilor impuse de pandemia de coronavirus.
Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele.
În cei 15 ani de activitate, turoperatorul Litoralulromanesc.ro a organizat vacanţe la malul mării pentru peste 1,3 milioane de turişti care au rezervat peste patru milioane de nopţi de cazare.