La Sadu, a avut loc Sesiunea Extraordinară a Adunării Generale A Filialei Județene Sibiu ACoR, având ca scop alegerea consiliului director și a președintelui filialei pentru noul mandat. Sesiune a fost organizată în sistem hibrid, respectând prevederile legale de restricție și protecție sanitară la care au participat majoritatea primarilor de comune din județul Sibiu.
Sesiunea a fost convocată conform prevederilor statutare de către domnul Emil Drăghici președintele asociației Comunelor din România, primarul Comunei Vulcana Băi care a și fost prezent la întâlnire, alături de domnul Achim Daniel Băluță, președintele filialei județene Vâlcea, membru în consiliul director ACoR.
Întâlnirea a fost prezidată de președintele Emil Drăghici și a avut pe ordinea de zi înscrise următoarele proiecte:
1. Stabilirea numărului de membrii în consiliul director al filialei
2. Alegerea comisiei de validare
3. Alegerea consiliului director
4. Stabilirea structurii pe funcții în cadrul consiliului director
5. Alegerea președintelui.
Facem precizarea că, conform prevederilor statutare primarii au avut obligația să își exprime opțiunea de a candida pentru consiliul director timp de 10 zile de la emiterea dispoziției de convocare. Așadar urmarea acestei proceduri, au fost 13 candidați. Funcția de președinte a fost încredințată conform votului secret, unanimității primarilor, domnului Valentin Ivan, primarul Comunei Sadu. Noua structură, a consiliului director are următoarea componență:
Primvicepreședinte doamna Maria Greavu primar Comuna Loamneș
Vicepreședinti: Dancu Nicolae primarul Comunei Păuca, Grecu Marius primarul Comunei Șelimbăr, Dragomir Mircea primarul Comunei Biertan, Aurel Terbea primarul Comunei Merghindel, Constantin Văcariu primarul Comunei Arpașu de Jos, Urian Emil primarul Comunei Șeica Mică secretar general, Călin Gheorghe primarul Comunei Gura Râului, iar membrii Lazăr Nicolae primarul Comunei Hoghilag, Budin Vasile primarul Comunei Poplaca, Restea Valentin primarul Comunei Șura Mică, David Ioan primarul Comunei Roșia.
Noua conducere și-a asumat un mandat în care să fie armonizate deciziile privind politica de guvernanță a administrației publice locale cu nevoile reale de dezvoltare durabilă a satului românesc, de creșterea performanței și a digitalizarii serviciilor administrației publice locale, de conservare a patrimoniului și a valorilor cultural spirituale din satul Românesc. Pe plan prioritar primarii de comune susțin creșterea performanțelor din sistemul de educație atât prin sprijinul logistic și material cât și prin susținerea în condițiile legii stimulării învățământului performant. O altă decizie prioritară adoptată a fost înființarea unei direcții privind accesarea Fondurilor Europene, o sursă reală de dezvoltare viabilă și sustenabilă a localităților. A fost supus spre analiză raportul de activitate al președintelui și al consiliului director aferent anului 2020.