începe actualizarea planului de mobilitate urbană durabilă al sibiului pentru 2021-2030

Îmbunătățirea mobilității urbane este o prioritate la nivel local, astfel că, în perioada următoare, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Sibiu realizat în 2017 va fi actualizat pentru a răspunde nevoilor actuale de deplasare. Actualizarea acestui plan se va realiza în cadrul proiectului “Strategie Inteligentă bazată pe Integrare și Urbanizare SMART – SIBIU SMART”, finanțat din fonduri europene în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă, prin care Primăria Sibiu va actualiza și Strategie de Dezvoltare Urbană a Sibiului.

“Începem să lucrăm la acest document pentru a putea stabili o strategie coerentă de dezvoltare. Am semnat contractul cu SC Foreign Investment Projects Consulting SRL București, având ca subcontractant firma olandeză MobyCon BV. Aceștia vor realiza în următoarele 6 luni studii în teren, consultări publice și vor concepe noul Plan de Mobilitate. Concret, căutăm soluții pentru îmbunătățirea mobilității locuitorilor, fie că este vorba despre transportul cu mașina, deplasarea pe jos, cu bicicleta sau cu transportul public. Este important de precizat că vom avea în vedere și îmbunătățirea legăturilor cu localitățile învecinate.”, spune Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

începe actualizarea planului de mobilitate urbană durabilă al sibiului pentru 2021-2030

Conform contractului, consultantul are obligația ca, în realizarea acestui plan să pună accent pe analiza nevoilor reale ale comunității și, prin urmare, are obligația de a organiza consultări publice, atât cu factorii interesați, cât și cu cetățenii.

începe actualizarea planului de mobilitate urbană durabilă al sibiului pentru 2021-2030

Primăria Sibiu a stabilit următorii parametri principali pentru actualizarea Planului de Mobilitate:

Pentru transportul public:
 Creșterea atractivității și îmbunătățirea accesibilității și ușurinței utilizării transportului public
 Îmbunătățirea disponibilității rutelor de transport public și a opririlor, astfel încât distanța maximă de mers până la o stație de transport public să fie rezonabilă și să fie înscrisă într-un maxim de 10-15 minute de mers, inclusiv sistemul informațional pentru pasagerii aflați atât în stații, cât și în vehiculele de transport.
 Analiza unor rute dedicate transportului public pentru a crește frecvența autobuzelor, mai ales la orele de vârf
 Introducerea transportului feroviar periurban care să asigure o conectivitate mai rapidă cu zona industrială și analiza rutelor de transport public din punctul de vedere al conexiunii cu traseul viitorului tren periurban
 Îmbunătățirea conexiunilor de transport public între stațiile de cale ferată, stațiile de autobuz și zone de interes public, cum ar fi zonele rezidențiale, turistice și de afaceri cu centrul orașului
 Facilitarea utilizării transportului public pentru persoanele cu mobilitate redusă

Pentru utilizarea bicicletei:
 Dezvoltarea rețelei dedicate bicicletelor
 Creșterea nivelului de siguranță a căilor destinate bicicletelor

Pentru deplasarea pietonală:
 Dezvoltarea zonelor pietonale prin crearea unei rețele integrate de rute pentru pietoni care să acopere întreg orașul, acordând o atenție deosebită rutelor spre / dinspre unități de învățământ, parcuri și puncte de interes turistice și culturale importante, centre de birouri, centre comerciale și instituții publice
 Creșterea mobilității persoanelor cu dizabilități fizice prin crearea unei infrastructuri adaptate

Parcări:
 Stabilirea unei politici complete pentru parcări care să includă, printre altele, sistemul Park & Ride, adică parcarea autovehiculului personal și continuarea călătoriei cu vehicule de transport public.

Pentru deplasarea cu autovehiculul:
 Planificarea infrastructurii rutiere și crearea unei strategii coerente pentru gestionarea drumurilor
 Stabilirea unei ierarhii rutiere, cu o rețea primară care să asigure fluența traficului, evitând zona centrală
 Reducerea aglomerației pe principalele artere și pe arterele care fac legătura cu localitățile învecinate
 Organizarea logisticii pentru a evita transportul de marfă în oraș, cu excepția livrărilor locale

Prima etapă pentru realizarea acestui Plan este analiza situației existente. Consultantul va culege datele relevante, va analiza diversele studii deja elaborate, va evalua în teren transportul public, pistele pentru biciclete, arterele rutiere și parcările și va intervieva cetățenii pentru a obține date despre nevoile de deplasare, rutele cele mai utilizate, etc.

La final, consultantul va preda municipalității un document actualizat care să arate pe de o parte problemele de mobilitate identificate, iar pe de altă parte soluțiile propuse pentru rezolvarea acestora, în termeni generali, pe termen mediu și lung.

 

Ultima oră

Comentariul meu

Publică