Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, care face parte din autostrada Sibiu – Pitești, cel mai important proiect rutier al României, nu are încă un constructor desemnat, deși licitația a fost lansată în martie 2019. După amânări repetate, Compania de Autostrăzi a mai prelungit cu două luni termenul pentru finalizarea evaluărilor și stabilirea unui câștigător, scrie economica.net.
Autostrada Sibiu – Pitești, cel mai important proiect rutier al României, înregistrează o nouă amânare pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș. Perioada de evaluare a ofertelor ar fi trebuit să se încheie pe 19 ianuarie 2021, însă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit termenul cu încă două luni, până pe 19 martie 2021, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Astfel, la aproape doi ani de când a fost scoasă la licitație, această secțiune din autostrada peste Carpați nu are încă un constructor desemnat.
Întrebat despre această secțiune, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a vorbit joi la Hotnews despre „probleme de legalitate” și „ajutor de stat” cu un participant extra-comunitar și că ar exista o comunicare a Comisiei Europene prin care statele membre nu sunt obligate să primească la licitații companii din țări cu care UE nu are tratat. Potrivit lui Drulă, China nu se află pe lista celor 20 de țări cu care UE a încheiat tratatul respectiv.
Conform celor mai recente inforrmații, oferta chinezilor de la China Railway se afla pe primul loc în cursa pentru secțiunea 4 din Autostrada Sibiu – Pitești.
CNAIR a lansat pe 9 martie 2019 licitaţia de „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș”. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (km 81+900 – km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelului Momaia.
Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 2 miliarde de lei, fără TVA. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, din care 16 luni pentru activitatea de proiectare și 44 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani.
Alături de secțiunile 1 și 5, care au deja constructori, secțiunea 4 este inclusă în prima etapă de dezvoltare a autostrăzii din Valea Oltului, etapă pentru care România a obținut finanțare de la Comisia Europeană.
Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, unul dintre cei mai mari exportatori ai României.
Sursa: economica.net