Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a spus că noul registru electronic prin care ANAF colectează date despre conturile companiilor şi persoanelor fizice nu schimbă cu nimic relaţia dintre clienţi şi bănci.
„Noua raportare către Registrul Central nu aduce schimbări în relaţia client – bancă. Conform legislaţiei care a transpus directiva europeană, clienţii au avut obligaţia legală de a furniza băncilor datele de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client, acestea fiind preluate acum în noua formă de raportare către Registrul Central Electronic”, au transmis reprezentanţii ARB, conform antena 3.
Aceștia au explicat că băncile raportează deja, în baza obligaţiilor legale, informaţii către ANAF privind situaţia clienţilor care închid sau deschid conturi bancare, beneficiarii reali ai conturilor. Totuși, noutatea pe care o aduce Registrul Electronic este că se schimbă complexitatea raportărilor şi se introduc noi entităţi raportoare, cum ar fi emitenţii de monedă electronică.