În mai multe zone din țară a nins deja și s-a depus un strat consistent de zăpadă. Toate mașinile ar trebui să fie deja echipate cu anvelope de iarnă. Cei de la RAR atrag atenția însă că anvelopele all-season nu înseamnă anvelope de iarnă și nu oferă aceeași siguranță, scriu stirileprotv.ro.
Deși nu există o dată de la care anvelopele de iarnă sunt obligatorii, acestea trebuie să fie mereu prezente atunci când circulați pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de perioada anului.
Când se montează cauciucurile de iarnă în 2020
Potrivit Codul Rutier, este interzisă circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acestea să fie dotate cu cauciucuri de iarnă. Este vorba despre OG 5 2011 sau ”Legea cauciucurilor de iarnă”, intrată în vigoare de la 1 noiembrie 2011.
Totodată, în Codul Rutier din România nu este specificată o dată de la care acestea ar fi obligatorii, transmite avocatnet.ro.
Acesta prevede faptul că pe drumurile acoperite de zăpadă, gheață sau polei, autovehiculele trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă, fără menționarea unei perioade anume a anului.
Dacă această regulă nu este respectată, șoferul riscă să primească o amendă între 9 și 20 de puncte amendă, respectiv între 1.305 lei și 2.900 de lei. Mai mult, șoferilor li se reține certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia.
Cum arată cauciucurile de iarnă în 2020
Potrivit Registrului Auto Român, legea care obliga şoferii să monteze pe maşini anvelope de iarnă precizează clar cum trebuie să arate indicatorul de legalitate al acestora.
Legea utilizează termenul „anvelope de iarnă”. Acestea se pot identifica cel mai simplu prin prezenta pe laterale a literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S.
Iată semnul pe care trebuie să-l aibă cauciucurile de iarnă, pentru a nu primi amendă.
RAR: Anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă 2020
Anvelopele de iarnă sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderentă adecvată atunci când temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zăpadă, gheaţă ori polei.
Anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă, potrivit RAR.
Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S, din nou conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011.
„Menţionăm însă că din punct de vedere tehnic anvelopa all season nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă că a României, acestea fiind destinate mai degrabă unor ţări cu o climă mai temperată”, precizează RAR.
Ăștia de la RAR ar face bine să iasă din gândirea secolului XIX.
Dacă toți marii producători fac allseason ,credeți ca le produc doar de dragul de a le produce ?
E o mare minciuna .Într-adevăr nu rezista atât de mult ,dar asta deoarece sunt rulate in orice anotimp !
Un articol de tot rasul, pare scris de fiul meu de 10 ani….
Deci titlu partinitor:
„- cele all season nu sunt bune”: Nu ca nu sunt bune, nu sunt recomandate.
Plus ca multe marci de anvelope ce produc si variante „all-season” sunt marcate cu inscripta M+S (sau variatii ale acesteia). Asdar, daca sofezi cu grija si nu te incumeti sa urci la Paltinis sau sa pleci la drum lung pe viscol, pentru „naveta” zilnica in oras, o avelopa all-season de calitate este ok. Bine asta daca primaria binevoieste sa deszapezeasca macar arterele principale 🙂