licitația pentru lotul trei al autostrăzii sibiu - pitești - cele mai multe oferte vin de la chinezi și turci
Foto Facebook / Asociatia Pro Infrastructura

Lotul trei din autostrada Sibiu – Pitești, cel dintre Cornetu și Tigveni, este cel mai scump tronson de până acum. Costă un miliarde de euro din cauza dificultății construcției. Oferte au fost depuse din partea a 15 firme sau asocieri de firme, dar bătălia se dă între cele venite din partea chinezilor și a turcilor, scrie digi24.ro

Până la termenul limită, au depus oferte următorii agenți economici, potrivit unui comunicat aml Ministerului Transporturilor:

Asocierea Strabag SRL – Acciona Construccion S.A.
Asocierea Aktor Societate Tehnica Anonima (Aktor S.A.) – Rizzani De Eccher SA
Asocierea Astaldi Spa – Tancrad SRL
Impresa Pizzarotti & C Spa
Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme
China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) – China Railway 14th Bureau Group Co Ltd
China Communications Construction Company Ltd- Dimex-2000 Company SRL
China State Construction Engineering Corporation Ltd
Hunan Provincial Communications Planning, Survey & Design Institute Co., Ltd
Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret A.S.
Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. – Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. – Yapi Merkezi İnşaat Ve Sanayi A.S. – Gülermak Ağir Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.S.
Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
Power Construction Corporation of China Limited – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Ltd. Sti. – Powerchina Roadbridge Group Co., Ltd
Rec Uluslararasi İnşaat Yatirim Sanayi̇ Ve Ti̇caret Anoni̇m Şi̇rketi̇ – Onur Taahhut Taşimacilik inşaat Ticaret Ve Sanayi A.S.
Tekfen İnşaat Ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) – Dogus Insaat Ve Ticaret A.S.

Contract de peste 1 miliard de euro

licitația pentru lotul trei al autostrăzii sibiu - pitești - cele mai multe oferte vin de la chinezi și turci

Tronsonul Cornetu – Tigveni este cel mai important tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești. Fără el, traficul ar continua să treacă prin Râmnicu Vâlcea, adică tot peste Dealul Negru.

Valoarea estimată a contractului: 5.324.779.469 lei fără TVA (peste 1 miliard de euro)

Lungime traseu: 37,4 km

Cost mediu pe kilometru: 154.790.100 lei/km (31,8 milioane euro/km)

Durata contractului:

14 luni perioada de proiectare
59 luni perioada de execuţie
60 luni perioada de garanţie a lucrărilor (5 ani)
Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile

Principalele lucrări ale acestei secţiuni:

95 de poduri și pasaje
tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie
nod rutier Cornetu și nod rutier Văleni
ecoduct în zona localităţii Călineşti
Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice, mai precizează Ministerul Transporturilor.

Ultima oră

Comentariul meu