Efectele izolării - vânzările de haine înlocuite cu decorațiuni de interior

Efectele pandemiei se resimt și la obiectele cumpărate în ultimele luni. Pentru că oamenii au stat mai mult în case și nu au mai ieșit în restaurante sau baruri, a scăzut vânzarea de rochii de exemplu și accesorii pentru petrecere, dar s-au vândut mai multe obiecte de decorațiune interioară, scrie mediafax.ro

Studiul realizat de CBRE arată că din cauza pandemiei oamenii petrec mai mult timp în casă ceea ce a schimbat comportamentul de consum. Ca urmare se vând mai puține rochii și accesorii de petrecere, dar mai multe accesorii și decorațiuni pentru casă. Vânzările ridicate pe care magazinele home & deco le înregistrează se reflectă și în volumul spațiilor logistice închiriate.

„Dacă în 2019 retailerii de home & deco ocupau 40.000 mp de spații industriale, anul acesta doar din două cereri s-au adăugat 100.000 mp. Pe termen lung estimăm o creștere vânzărilor și pe alte segmente: retailul online alimentar, magazinele de jucării, de hrană și accesorii pentru animale și magazinele de fashion. Retailerii vor să eficientizeze modul în care aduc produsele mai aproape de consumator și vedem tot mai multe cereri de spații logistice pentru a-și reduce timpul de livrare, dar mai ales pentru a-și securiza stocurile din magazinele fizice”, a declarat reprezentantul CBRE, Carmen Ravon.

Tot în contextul pandemiei, campaniile de reduceri lansate de retaileri cu ocazia sărbătorilor de Crăciun au început încă din luna noiembrie, odată cu reducerile de Black Friday, pe fondul lipsei de predictibilitate vizavi de intrarea în carantină și a temerii legate de întârzierea transporturilor, arată studiul. Asta înseamnă vânzări cu 30% mai mari de Black Friday și pondere de 10% a ecommerce-ului.

Ultima oră