Magazinele şi companiile de produse alimentare din SUA se pregătesc pentru o posibilă creştere a vânzărilor pe fondul unei noi creşteri a cazurilor de Covid-19 şi a iminentei vacanţe, relatează The Wall Street Journal.
Supermarketurile fac stocuri de produse alimentare pentru a se pregăti pentru lunile de toamnă şi iarnă, când unii experţi în sănătate avertizează că ţara s-ar putea confrunta cu al doilea val al pandemiei de coronavirus şi noi restricţii, scrie Mediafax. Companiile de produse alimentare accelerează producţia celor mai populare articole, iar liderii din industrie spun că nu vor mai fi prinşi nepregătiţi în faţa epidemiei.
Southeastern Grocers LLC, unul din cele mai mari lanţuri de supermarketuri din sud-estul ţării, şi-a asigurat rezerva de curcani şi şuncă încă din timpul verii, cu luni înainte să înceapă în mod normal planificarea stocurilor, a declarat directorul executiv Anthony Hucker. Şi angrosistul alimentar United Natural Foods Inc. a făcut un stoc suplimentar de sos de afine, ceai de plante şi remedii reci, a declarat preşedintele Chris Testa.
„Am început să vorbim despre Ziua Recunoştinţei în iunie. Este mai devreme decât am făcut-o vreodată”, a spus acesta.
Magazinele alimentare au început recent să construiască „paleţi pandemici” cu produse de curăţare şi igienizare, astfel încât să existe întotdeauna un stoc în depozite, a spus Darin Peirce, vicepreşedinte al vânzărilor cu amănuntul peste 400 de magazine. Compania stabileşte protocoale, astfel încât să poată gestiona mai bine situaţia în cazul în care cererile vor fi foarte mari.
Acum, vânzătorii de alimente se aprovizionează cu produse de bază, cum ar fi sosul de paste şi produse din hârtie, pentru a se pregăti mai bine pentru această iarnă, când se aşteaptă ca oamenii să stea mai mult acasă. Mulţi comercianţi cu amănuntul extind capacitatea de distribuţie, măresc spaţiul din depozit şi modifică schimburile.
Experţii din industrie sunt de părere că nu va mai exista o cerere atăt de mare de alimente ce cea din luna martie, când oamenii au intrat în panică, temându-se de închiderea magazinelor alimentare sau de lipsa de alimente. Consumatorii sunt mai bine pregătiţi de această dată, a declarat Sean Connolly, director executiv al Conagra Brands Inc.
Unii comercianţi cu amănuntul pariază, de asemenea, că investiţiile recente în depozite şi comerţul electronic îi vor ajuta să răspundă cererii de livrări la domiciliu în următoarele luni. Peste 200.000 de oameni au murit din cauza coronavirusului în SUA.
Sursa: Mediafax