metoda prin care profesorii pot să predea online fără să fie filmați
foto: arhivă

Profesorii care nu își doresc să fie filmați atunci când predau online, pot apela la varianta predării asincrone. Cadrele didactice pot realiza fișe de lucru sau proiecte în powerpoint pe care să le încarce pe platforma folosită de școala în care lucrează, notează Digi24.

Predarea asincronă este prevăzută în regulile publicate pe 11 septembrie în Monitorul Oficial. Varianta ar înlătura temerile profesorilor, dar implică prea multă muncă, recunosc cadrele didactice.

metoda prin care profesorii pot să predea online fără să fie filmați

„Există și varianta în care noi, profesorii, putem intra la oră fără a ne expune imaginea video, utilizând una dintre resursele pe care noi o pregătim în prealabil acasă. Acestea pot fi încărcate fie pe o anumită platformă, poate fi Google Classroom. Pe lângă schema lecției putem insera și tot felul de imagini, am inserat și o serie de hărți, schițe, scheme. Fie o punem pe platformă, fie putem intra în conferință cu elevii să susținem lecția live chiar în momentul în care aveam ora programată în orar și putem intra direct cu prezentarea powerpoint sau cu orice alt tip de prezentare pornit, astfel încât elevii nu mai au acces la imaginea noastră ca profesori, ci văd direct materialul pregătit pentru lecții”, spune Bogdan Petre, profesor de geografie, pentru Digi24.

Ministerul Educației și Cercetării a realizat parteneriatul cu Google și Microsoft astfel că orele se pot ține pe platformele educaționale Google Classroom și Teams.

Jean Badea – Ministerul Educaţiei şi Cercetării: „Am realizat parteneriatul cu Google si Microsoft. În aceste platforme educaționale sunt cele două aplicații, Google Classroom și Teams, care asigură o comunicare fără să fie nevoie de o interacțiune directă, în timp real, cu cadrul didactic. Atâta timp cât platformele sunt utilizate conform recomandărilor, cu activarea licenței, în cadru instituțional, acestea asigură securitatea de care profesorii au nevoie, nu este permis accesul celor din afară. Și MEC a pregătit, prin „Teleșcoala pentru profesori”, un set de 15 lecții pentru ca un profesor să poată utiliza cu succes platformele”.

Părinții spun că predarea asincronă este bună, dar doar pentru o perioadă scurtă de timp, fiindcă elevii au nevoie și de prezența la clasă atât pentru a-și lua informațiile, cât și pentru a socializa.

Sursa: Digi24

Ultima oră

Comentariul meu

Publică