Mai mult de jumătate dintre părinții care au copii elevi își doresc reluarea cursurilor față în față, în detrimentul celor online. Rezultatul a fost obținut în urma unui studiu comandat de ministerul Educației și realizat de agenţia de cercetare de piaţă MKOR Consulting, scrie adevarul.ro
Studiul s-a derulat în rândul părinţilor copiilor din învăţământul preuniversitar, pentru a afla care sunt aşteptările şi temerile lor referitoare la modul de desfăşurare a noului an şcolar.
Peste jumătate – 55%- din părinţii elevilor români doresc revenirea la cursurile faţă în faţă, acordând cel mai crescut nivel de încredere acestui scenariu, potrivit unui comunicat al MEC. Aproape o treime (31%) din părinţi optează pentru cursurile mixte, acasă şi la şcoală, cu un grad moderat de încredere şi doar 14% din părinţi optează pentru cursuri exclusiv la distanţă, această variantă având cel mai scăzut scor de încredere.
Pentru revenirea la cursuri în această toamnă, majoritatea părinţilor români preferă scenariul cursurilor faţă în faţă, pe care îl consideră cel mai potrivit. Mai exact, 55% din părinţii care au răspuns studiului preferă revenirea fizică a elevilor în clase din 14 septembrie. Cursurile faţă în faţă sunt preferate, mai ales, în cazul preşcolarilor şi elevilor de liceu. Chiar dacă se arată precauţi în privinţa acestei opţiuni, părinţii consideră că desfăşurarea cursurilor faţă în faţă este relativ adecvată pentru copiii lor şi, o consideră cea mai adecvată, în comparaţie cu varianta mixtă sau cea la distanţă.
Principala îngrijorare a părinţilor se leagă de neatenţia copiilor faţă de regulile de distanţare fizică şi igienă – mai mult de 6 din 10 părinţi, dar şi de faptul că unii părinţi şi-ar putea trimite copiii la şcoală, chiar dacă prezintă simptome. Pe locul al doilea în opţiunile părinţilor se află varianta mixtă, în care copiii alternează învăţarea la distanţă cu şcoala tradiţională. Această variantă este preferată de aproape o treime – 31% – din părinţi, în special, pentru elevii din ciclurile gimnazial şi liceal, precum şi pentru cei care locuiesc în oraşele mari şi foarte mari ale ţării.
Părinţii consideră cursurile mixte mai puţin potrivite pentru copiii lor, comparativ cu cele faţă în faţă, Doar 14% din părinţi aderă la cea de-a treia variantă de desfăşurare a cursurilor în noul an şcolar, respectiv continuarea cursurilor exclusiv online, aşa cum s-a întâmplat în timpul stării de urgenţă. Conform opiniei părinţilor, această variantă este şi cel mai puţin adecvată pentru copiii lor.
Părinţii elevilor de gimnaziu şi din clasele mai mici tind totuşi să accepte mai uşor această formă de desfăşurare a cursurilor, comparativ cu cei din clasele de liceu. Reticenţa părinţilor a fost generată de lipsei socializării – 65% din părinţi-, a timpului prelungit petrecut în faţa calculatorului – 58%. Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informaţiilor predate în cadrul cursurilor la distanţă – 62% – ori de faptul că elevilor le lipseşte concentrarea – 54% -, neavând un program clar şi o anumită rutină de învăţare – 52%.
Studiul a fost realizat în perioada 26 iulie – 3 august 2020, pe un eşantion de 1.067 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia părinţilor care au cel puţin un copil înregistrat în sistemul educaţional din România în anul şcolar 2020-2021, după ciclul de învăţământ al copilului, mediul de rezidenţă (rural – urban) şi distribuţie geografică (regiuni de dezvoltare).