Începând cu data de 1 iunie, toate restaurantele care dețin terase în aer liber și-au reluat activitatea
Restaurantele cu terase în aer liber și-au deschis ușile pentru clienți. Această veste a stârnit multe reacții pozitive în rândul consumatorilor care erau dornici de a savura timpul liber într-un local.
Proprietarii sunt obligați să respecte numeroase reguli
Pentru a oferi siguranță clienților și pentru a împiedica răspândirea virusului, spațiile în care se ia masa trebuie să fie periodic dezinfectate, iar distanța dintre mese să fie mai mare ca până acum. De asemenea, este interzis accesul a mai mult de patru persoane la aceeași masă, iar la intrare se notează numele fiecărui client, numărul de telefon, ora și data servirii. Proprietarii de restaurante s-au pregătit minuțios pentru a-și întâmpina clienții. „Respectăm cu strictețe normele impuse de autorități. Mesele sunt aranjate în așa fel încât să respectăm distanța recomandată de 2 metri. Pentru a realiza acest lucru, am fost nevoiți să reducem considerabil numărul de mese, de la 54 de persoane, capacitatea a scăzut până la 24 de persoane, ceea ce este clar în defavoarea noastră. Am făcut și un culoar special pentru accesul clienților la baie” a declarat Nicolae Irimina de la Restaurant Intim din Sibiu.
Cât de disciplinați sunt sibienii față de regulile impuse
Autoritățile au impus o serie de norme de siguranță impotriva răspândirii coronavirusului și pentru a proteja populația. Cu toate că oamenii sunt de acord cu acest lucru și înțeleg că este spre binele lor, sunt și unii care refuză să respecte aceste reguli. „În general clienții respectă regulile, dar sunt și unii care nu acceptă sau spun că nu știu, însă noi suntem atenți și de fiecare dată când sesizăm o neregularitate acționăm și permitem accesul doar persoanelor care respectă”, spune ospătarul unui restaurant din Sibiu.
Coronavirusul a pus la pământ turismul românesc
Un alt efect advers al pandemiei, îl constituie scăderea drastică a numărului de turiști care vizitează Sibiul. Acest lucru influențează activitatea a mai multe domenii, dar printre cele mai afectate se numără industria Horeca. „Numărul clienților a scăzut considerabil față de normalul perioadei. Lipsa turiștilor se simte foarte mult, nu mai vin nici cei străini, nici din țară. Chiar dacă am redus numărul de mese cu peste 50% pentru a putea respecta normele de distanțare, nici acestea nu sunt mereu pline. Este foarte greu să facem față cheltuielilor, dar sperăm să revenim încet la normal”, spune managerul unui restaurant din Piața Mare.
Deși prețul chiriilor a crescut, unele restaurante au redus prețurile
Perioada în care activitatea restaurantelor a fost suspendată a afectat operatorii economici din mai multe perspective, însă unii s-au lovit și de alt impediment – creșterea prețului pentru chirie. „Trecem foarte greu peste această perioadă. În timpul pandemiei, Biserica Ortodoxă care deține spațiul închiriat de noi ne-a mărit prețul pentru chirie cu peste 50%, de o lună de zile ducem tratative și încercăm să găsim o cale de mijloc. În ultimile 6 luni nu am avut deloc profit, și nici nu știm când va începe să apară, vânzările au scăzut cu aproximativ 75% față de anul trecut”, spune proprietarul unui restaurant din zona centrală a Sibiului
Chiar dacă mulți se așteptau la creșterea prețurilor în această perioadă, unele restaurante au decis să le reducă.
Pentru a veni în întâmpinarea clienților, unele restaurante au redus prețurile pentru anumite produse, încerând să favorizeze astfel creșterea numărului de consumatori. „Am redus prețurile pentru unele produse și încercăm să facem diferse oferte care se schimbă de la o zi la alta, prin rotație, pentru a atrage si a veni în avantajul clienților. Încercăm tot felul de metode pentru a face față acestei perioade grele”, a declarat managerul unui restaurant din Sibiu.
Majoritatea angajatorilor și-au menținut personalul după reluarea activității, dar sunt și unii care au fost nevoiți să renunțe la o parte din angajați. „Cheltuielile sunt mari, iar numărul clienților este foarte mic, incasările au scăzut mult și am fost nevoiți să renunțăm la o parte din angajați, iar unii încă se află în șomaj tehnic, sperăm să ieșim cât mai repede din această situație”, spune proprietarul unui restaurant din zona centrală a Sibiului