centura de sud a sibiului - autoritățile au ales două variante de traseu

Studiul de prefezabilitate pentru ”Varianta ocolitoare Sibiu Sud”, comandat de Consiliul Județean (CJ) Sibiu în vederea decongestionării traficului din Sibiu și localitățile învecinate, propunea trei variante de traseu pentru tranzitarea localităților Selimbăr, Cisnădie, Sibiu și Cristian, cu lungimi între 12 și 24 km. Toate variantele prouneau drum cu două benzi pe sens, cu lățimea de 3,50 m.

Deoarece anterior a fost analizată crearea a unui coridor pentru ”Varianta Ocolitoare Sibiu Sud”, tema de proiectare la S.P.F. a inclus zonele minimum deservite de traseul propus, și anume: Cristian (E81 – în zona cuprinsă între Cristian și Aeroportul Sibiu) – extremitatea sud vestică a cartierului Turnișor din Sibiu – extremitatea sud vestică a cartierului Valea Aurie din Sibiu – Școala de Câini (Sibiu) – cartierul Arhitecților Cisnădie – zona Dedeman Sibiu – E68 în zona Șelimbăr.

centura de sud a sibiului - autoritățile au ales două variante de traseu

În cadrul studiului de prefezabilitate  au fost analizate trei coridoare pentru definirea traseului fezabil al Variantei Ocolitoare Sibiu Sud, după cum urmează:

Traseul I – lungime 18,300 km, cu două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare
Traseu: pornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole de pe raza U.A.T. Cristian și traversează Râul Cibin și Calea Ferată printr-un pasaj;
intersectează DJ 106R, care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Poplaca pe teritoriul U.A.T. Poplaca, printr-un sens giratoriu;
parcurge traseul pe lângă Rezervația Naturală Dumbrava din zona comunei Rășinari;
intersectează DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari, printr-un nod rutier;
intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădioara, printr-un sens giratoriu;
intersectează DJ 106C care leagă Municipiul Sibiu de cartierul Arhitecților Cisnădie și orașul Cisnădie, printr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole, paralel cu Râul Seviș, pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr, printr-un sens giratoriu.

centura de sud a sibiului - autoritățile au ales două variante de traseu

Traseul 2 – lungimea de aproximativ 12,920 km, cu două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare.
Traseu: ornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole (în sudul și vestul Aeroportului Sibiu);
traversează Râul Cibin și Calea Ferată prin intermediul unui pasaj nou;
intersectează DJ 106R la ieșire din Municipiul Sibiu (cartier Valea Aurie) ce leagă orașul Sibiu de localitatea Poplaca;
parcurge traseul prin Rezervația Naturală Dumbrava pe zona limitrofă a orașului Sibiu;
străbate o zonă cu terenuri agricole și construite;
intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădie, în apropiere de cartierul Arhitecților;
străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu Râul Seviș pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr .

centura de sud a sibiului - autoritățile au ales două variante de traseu

Traseu 3 – lungime de aproximativ 24,600 km, cu două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare;
Traseu: pornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole de pe raza U.A.T. Cristian și traversează Râul Cibin și Calea Ferată printr-un pasaj;
intersectează DJ 106R, care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Poplaca pe teritoriul U.A.T. Sibiu, printr-un sens giratoriu;
parcurge traseul DJ 106R, pe lângă Rezervația Naturală Dumbrava până la capătul acesteia (paralel cu poligonul de tragere al M.A.P.N.), în zona U.A.T. Poplaca;
intersectează DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari, printr-un nod rutier;
intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădioara, printr-un sens giratoriu;
intersectează DJ 106C care leagă Municipiul Sibiu de cartierul Arhitecților Cisnădie și orașul Cisnădie, printr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole, paralel cu Râul Seviș, pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr, printr-un sens giratoriu.

centura de sud a sibiului - autoritățile au ales două variante de traseu

 

Din cele trei trasee propuse în studiul de prefezabilitate au fost alese două. Cea mai scurtă variantă e cea care subtraversează Pădurea Dumbrava iar cea de-a doua variantă de traseu ocolește Pădurea Dumbrava.

Contractul pentru realizarea studiului de prefezabilitate a Ocolitoarei Sibiului a fost semnat în luna noiembrie cu Asocierea Phoenix Com SRL – Eko Top Sib SRL, ambele din Cisnădie, pentru valoarea de 250.240 lei, fără TVA.

Săptămâna trecută, Guvernul a dat o ordonanță, în baza căreia, proiecte de infrastructură care nu au fost luate în calcul în actualul exercițiu bugetar european 2014 – 2020, ar putea primi finanțare europeană nerambursabilă.

”Această variantă ocolitoare e un proiect major pentru Consiliul Județean și ne dorim să îl ducem la îndeplinire deoarece rezolvă multe probleme. O variantă de finanțare pe fonduri europene este cea reglementată prin OUG de joia trecută, pentru a evita dezangajarea fondurilor pe această perioadă. Dacă ne mișcăm destul de repede, putem aplica. Prefezabilitatea a fost făcută”, a explicat Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu.

Primarul Sibiului, Astrid Fodor, declara în urmă cu o lună, la Ora de Sibiu, că Centura de Sud a Sibiului trebuie preluat în masterplanul de transport al României ca obiectiv prioritar.

„Noi ne-am pronunțat, dar nu înseamnă că punctul de vedere al Primăriei Sibiu este cel determinant. Se va decide care e varianta cea mai bună. În ultimă instanță, oricare va fi varianta, o să avem o Centură de Sud a orașului, care leagă Estul cu Vestul și se atunci se vor rezolva multe probleme de circulație. Important este ca acest proiect să fie luat în master planul de transport al României ca un proiect prioritar. Cred că i-a venit timpul. Oricum master planul de transport al României trebuie adaptat pentru noul ciclu, noul cadru de proiecte europene, și atunci acest proiect trebuie prins. Cu siguranță acesta este și țelul urmărit de Consiliul Județean. Este o investiție care trebuie făcută, nu poate fi făcută de un UAT sau de CJ. Este mult prea mare. Categoric este un proiect fezabil”, declara atunci primarul municipiului Sibiu, Astrid Fodor.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică