Medicii de familie acordă în această perioadă consultații online. Cei care solicită cel mai des astfel de consultații sunt părinții, mai ales cei care au copii cu vârste mici.
Medicii de familie şi medicii de specialitate din ambulatoriul clinic pot acorda consultaţii la distanţă, care pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea într-un număr maxim de 8 consultaţii/oră. Măsura a fost luată de guvern și se aplică în actualul context pandemic. Totodată, pe perioada stării de urgenţă a fost suspendată obligativitatea utilizării cardului naţional de sănătate şi a documentelor înlocuitoare ale acestuia.
Ce trebuie să știe și să facă părinții care apelează medicul prin telefon
Ce trebuie să știe părinții care sună la medicul de familie? Medicul de familie Eduard Egri vine ajutorul părinților cu câteva sfaturi importante.
„Părinții care au în această perioadă nevoie de ajutorul medicului de familie și solicită consultații telefonice, trebuie să știe câteva lucruri esențiale:
- Trebuie să știe exact greutatea copilului.
- Trebuie să măsoare înainte temperatura copilului.
- Trebuie să știe ce tratamente a urmat copilul în ultima perioadă, denumirile și dozele exacte ale medicamentelor, inclusiv tratamentele cronice.
- Trebuie să spună dacă are vreo alergie medicamentoasa, alimentară sau altele.
- Trebuie să cunoască meniul consumat de copil măcar în ultimele 24-48 ore dar și să aproximeze cantitatea de lichid consumată.
- Trebuie să știe ce vaccinări i s-au efectuat copilului.
- Ideal ar fi să descrie clar simptomele și semnele bolii actuale cu o acuratețe cât mai mare, fără să exagereze dar mai ales fără să omita ceva.
- Dacă trimite poze medicului, acestea trebuie sa fie foarte clare și explicate.
- În momentul apelului trebuie să fie dotați cu un pix și o foaie albă de hartie pe care să scrie clar recomandările și dozele de medicamente, iar dacă nu au înțeles, să roage medicul să repete!”, le recomandă părinților, medicul Eduard Egri.
Este important ca părinții să țină cont de aceste sfaturi deoarece informațiile furnizate telefonic îl ajută pe medicul de familie să pună un diagnostic corect și să perescrie medicația cea mai potrivită. Lipsa acestor informații poate duce la confuzii și prelungește inutil durata unei consultații.