Școlile de șoferi s-ar putea scumpi - Mașinile au fost adaptate pentru realuarea activității
FOTO arhivă

Şcolile de şoferi s-ar putea scumpi cu până la 20% din cauza pandemiei.

După două luni în care nu au încasat nimic, patronii ar putea creşte tarifele pentru a acoperi cheltuielile cu materialele de protecție și dezinfectantele pe care le-au pus peste tot. În plus, ei nu mai pot lua la fel de mulți cursanți ca altădată, scrie Digi24.

În perioada aceasta, școlile de șoferi au luat măsuri suplimentare pentru a-și proteja clienții. Înainte de intrarea în instituție, au montat chiuvente cu dezinfectant și hârtie de unică folosință. Iar la intrarea în instituție cineva din personal va lua temperatura clientului în momentul în care ajunge la cursuri. Obligatoriu, temperatura trebuie să fie până în 37 de grade.

Reamenajări au fost făcute şi în interior.

„În ceea ce privește secretariatul, am distanțat scaunele, să păstrăm distanța de 1 metru jumătate între mese, vor intra numai trei elevi. Avem și aceste panouri de plexiglas între elevi și secretare, pentru a păstra distanța, dezinfectant pe fiecare masă, pixuri pentru elevi tot timpul dezinfectate”, explică Vlad Lubinschy, instructor auto.

Şcolile de şoferi au avut încasări zero în cele două luni de stare de urgenţă. Dacă un curs standard pentru cei care vor să obţină categoria B costă, acum, în jur de 1.800 de lei, tarifele ar putea crește în următoarele săptămâni. Diferenţa o reprezintă costul echipamentelor de protecţie şi măsurile de distanţare, care-i obligă pe patroni să accepte mai puțini cursanți.

Cum arată înăuntru mașinile școlilor auto

În mașină, instructorul și elevul sunt despărțiți de un „perete” flexibil și transparent din plastic.

– Haideți să ne pregătim, să ne dezinfectam volanul. Aveti aici și hârtie, îi spune instructorul elevului, înainte de a porni la drum.

– Nu e incomod cu PVC-ul acela? vrea să știe reporterul despre panoul despărțitor dintre instructor și elev.

– Nu este, dă asigurări instructorul. Avem acces si la volan, și la schimbator. Este flexibil, transparent, vizibilitatea e bună și în oglinzi, ne ține departe unul de altul.

Și cursanții par nerăbdători să ajungă șoferi, dar recunosc că pauza lungă pe care au făcut-o i-a dat puțin înapoi:

– Ce ai făcut în perioada asta, cât ai stat acasă? Ai mai citit din legislație?

– Am făcut chestionare, am citit din legislație, spune o tânără.

– Ți se pare că ai uitat din ce te-a învățat instructorul până acum, tocmai pentru că a fost pauza aceasta la mijloc?

– Nu am uitat, dar mi-am pierdut din dexteritate.

Masca, obligatorie la curs și în mașină

Dacă, în mod normal, o școală de șoferi ar fi avut într-o grupă 30 de cursanți, acum, distanțarea s-ar putea traduce prin clase de maximum 10.

– Primiti cursanți la ore fără mască?

– Nu. În cazul în care nu are masca la el, îi dam noi. Pe viitor s-ar putea resimți creșterea prețului, vă dați seama că toate aceste materiale trebuie să se regăsească undeva. O să fie creșteri undeva, între 10 și 20 la sută, spune instructorul auto.

– Pentru o persoană care nu a apucat să își creeze niște automatisme la volan, pauza aceasta ce înseamnă? Va avea nevoie de ore suplimentare?

– Cam o ședință-două suplimentar ar fi ok, ca să reia de unde au rămas.

Examenele auto pentru viitorii şoferi se reiau la 15 iunie.

Ultima oră