Tristețe pentru elevii din clasele terminale - Adio banchet și festivitate de absolvire

Elevii din clasele terminale încheie anul fără flori şi fără ultima lecţie de dirigenţie, așa cum se întâmpla în mod obișnuit. „Era ultima lecţie de dirigenţie, ultimul clopoţel. Sunt multe lucruri la care renunţăm. Măcar să rămânem sănătoşi”.

Anul acesta, clopoţelul nu va suna pentru cei din clasele a VIII-a şi a XII-a. Elevii nu vor trece pe holul şcolii, pentru ultima oară, cu dirigintele de braţ, pe sub podul de flori construit de ceilalţi profesori şi de colegii lor mai mici. Ziua absolvirii nu mai există.

Tristețe pentru elevii din clasele terminale - Adio banchet și festivitate de absolvire

Ultimă lecţie de dirigenţie care se numeşte „ultimul clopoţel” nu se mai ține.

„Aceasta era o lecţie de dirigenţie festivă cu participarea tuturor profesorilor, a părinţilor şi tuturor elevilor din clasă. Iar de banchet nici nu se pune problema, pentru că sigur nu va avea loc. Este o situaţia delicată, fără precedent”, a spus Dorela Făiniş, diriginte.

„Sunt multe lucruri la care renunţăm. Măcar să ştim sigur că am făcut nişte eforturi uriaşe, dar am rămas sănătoşi. Asta e ideea”, continuă ea.

Cât despre examenul de Evaluare Naţională, Dorela Făiniş spune că nu este de acord cu susţinerea lui.

Dorela este profesoara de matematică de peste 30 de ani şi dirigintă la clasa a VIII-a.

„Se vorbeşte despre acea pregătire faţă în faţă cu profesorul care va înceape după 2 iunie (…) înţeleg că ar fi opţională pentru copii. Familia va opta dacă copilul va veni la şcoală pentru pregătire. Eu am discutat deja cu o parte dintre părinţii elevilor mei, deci cei de la clasa la care eu sunt dirigintă. Părinţii au spus că nu ar fi de acord să-şi expună copiii şi să îi aducă la şcoală în acele zile de pregătire. Aş vedea şi eu o eliminare a acestui examen. Mă gândesc la sănătatea copiilor, a profesorilor şi la familiile acestora”, afirmă dirigintele.

Profesoara de matematică a vorbit și despre învăţarea online.

,,Eu accept aceste lecţii online doar pentru că este situaţia asta de criză. Acest tip de învăţare mie nu mi se potriveşte. Adică eu vreau să fiu la clasă cu elevii, să îi văd cum scriu, să îi aud cum vorbesc, şi automat cum gândesc. Când predau eu la geometrie, cum să le explic că două unghiuri sunt congruente dacă nu le desenez?!! De multe ori, când facem cursurile online, copilul nu răspunde. Invocă diferite motive, de cele mai multe ori spune că nu a auzit, dar el nu are chef, de fapt. Nici notarea nu este corectă. Nu se compară acest învăţământ cu cel de la clasă. Dar nu avem încotro”, a mai spus dascălul.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică