Pandemia COVID-19 determină emoții precum anxietatea, stresul și incertitudinile, resimțite de copiii de toate vârstele. Deși au mecanisme proprii prin care fac față acestor emoții, în condițiile în care școlile sunt închise și trebuie să stea departe de prieteni, copiii au nevoie să se simtă iubiți și sprijiniți acum mai mult ca oricând.
Ce sfaturi ne dă doctorul Eduard Egri
Medicul sibian Eduard Egri, folosește orice ocazie ca să își educe pacienții. Acesta explică pe pagina sa cum trebuie să implicăm copiii în gestionarea crizei coronavirus.
„Implicarea copiilor în gestionarea acestei situații este importantă şi trebuie să vă gândiţi cum se simt ei în această situaţie. Oferiţi copiilor și tinerilor şansa de a vorbi despre epidemie într-un mod care să se potrivească vârstei și temperamentului lor, fără a provoca alarma. Vorbiţi cu copiii despre coronavirus încercând însă să le limitați expunerea la știri și la social media iar acest lucru este important în special pentru copiii mai mari care pot petrece mai mult timp online şi le poate provoca anxietate. Dacă sunt online, spuneți-le unde pot obține informații precise și corecte. Puteţi utiliza desene pentru a explica ce este coronavirusul copiilor mici”, ne sfătuiește doctorul Eduard Egri.
Fiți calmi
Părinții trebuie să le vorbească cu calm copiilor despre boala provocată de coronavirus (COVID-19) și despre rolul important pe care aceştia îl au în protecția propriei sănătăți. Ei trebuie încurajați să spună dacă nu se simt bine sau dacă sunt îngrijorați cu privire la această boală. Este important să reamintim copiilor că avem la îndemână o serie de măsuri eficiente pentru a ne proteja și pentru a-i proteja pe cei din jur, dar și pentru a simți că avem mai mult control asupra situației: să ne spălăm frecvent pe mâini, să nu ne atingem fața, ochii și gura și să păstrăm distanța socială.
Stabiliți și respectați o rutină
Copiii au nevoie de organizare. Se recomandă a se stabili un program al zilei, care să cuprindă timp de joacă, de comunicare cu prietenii prin telefon, pregătirea temelor pentru școală, perioade fără echipamente electronice și timp alocat pentru treburi gospodărești. Copiii se vor simți mult mai bine știind că ziua are o structură, știind când este vremea să lucreze și când este vremea să se joace.