Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică de interes judeţean organizată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, în considerarea dispozițiilor art. 14 ale Capitolului II din ANEXA nr. 1 a Decretului nr. 195/16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României potrivit cărora:
“Se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă”, pentru evitarea prezentării la sediul instituției noastre și la sediul celor 19 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaționale la nivelul județului Sibiu a unui număr mare de persoane, aducem la cunoștința tuturor cetățenilor județului nostru faptul că, pe perioada stării de urgență, se pot solicita, cu preponderență, noi acte de identitate ca urmare a pierderii, furtului ori distrugerii documentului de identitate deținut, după consultarea prealabilă a procedurii și programului de lucru stabilite la nivelul fiecărui serviciu de evidență a persoanelor din județul Sibiu.
Așadar, precizăm că se menține valabilitatea actelor de identitate eliberate de structurile noastre – cărți de identitate, cărți de identitate provizorii, vize de reședință, care expiră pe perioada stării de urgență. Mai mult, informăm toți cetățenii că documentele care expiră în această perioadă pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență, aspect reglementat în art. 12 al Ordonanţei militare nr. 3 din 24 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.
În contextul celor reiterate, adresăm rugămintea tuturor persoanelor care se află în situațiile expuse și care doresc relații suplimentare privind activitatea de specialitate în materie de evidență a persoanelor, dar și stare civilă, să acceseze website-ul instituției noastre la www.djepsibiu.ro – secțiunile dedicate acestor activități.