USR Cisnădie consideră că PUZ-ul și Raportul pentru Mediu pentru Cartierul Arhitecților nu sunt fundamentate pe date reale și nu oferă suficiente facilități pentru viitorii beneficiari. Aceștia cer amânarea demersurilor privind sporirea capacității rețelei de transport rutier prin lărgirea zonei Cireșica și a lărgirii DJ106C până când se îndeplinesc cele două condiții.
Având în vedere Raportul de Mediu pentru Planul Urbanistic Zonal inițiat de Rubin Development privind “Construire cartier de locuințe, funcțiuni complementare de utilitate publică cu păstrarea avizelor conform C.U. nr 304/11.04.2017 Cisnădie – Str. Sibiului FN” și răspunsul elaboratorului Proiectului de mediu (înregistrat cu numărul Nr. 111/ 23.12.2019) la observațiile USR Cisnădie (conform adresei 29/20.11.2019), Uniunea Salvați România (USR), filiala Cisnădie, reprezentată prin Rodica-Monica Velțan în calitate de președinte, transmite câteva observații care au impact asupra factorilor de mediu supuși analizei Agenției pentru Protecția Mediului, în cadrul etapei de evaluare a Raportului de Mediu.
Prima, ar fi aceea că studiul de trafic prezintă proiecții pentru o creștere a traficului de 22% până în anul 2024 pentru DJ106C Sibiu – Cisnădie iar membrii USR cred că prin adăugirea a 3500 – 6080 noi locuitori, estimările de trafic depășesc cu mult estimarea.
Potrivit acestora, ar fi necesară realizarea unui nou studiu de trafic. Răspunsul evaluatorului nu aduce nici o clarificare în sensul fundamentării juste a situației traficului.
Totodată, atrag atenția că proiectul Primăriei Sibiu de modernizare și lărgire a carosabilului în zona dintre giratoriul de la strada Gheorghe Dima și ieșirea din Municipiul Sibiu este supus unui proces de contestare din partea locuitorilor din zona Cireșica, fiind organizat inclusiv un protest, cu blocarea traficului auto și spun că, în eventualitatea în care acest proiect nu va putea fi implementat, sau va trebui limitat ca și amploare, marea majoritate a măsurilor menționate pentru atenuarea impactului asupra traficului auto și a mediului vor fi anulate.
În ceea ce privește eventualitatea introducerii transportului public în comun și a stațiilor de autobuz prevăzute în PUZ, USR-îștii din Cisnădie cred că, dacă acest serviciu de transport public va exista la un moment dat, se vor reduce spațiile verzi pentru a se amenaja stații cu alveolă și loc de staționare iar mijloacele de transport public în comun vor imobiliza o bandă de circulație.
O altă observație, se referă la faptul că nu se știe cum vor putea fi prestate servicii în zona propusă pentru PUZ în condițiile în care nu există decât foarte puține și mici spații pentru astfel de activități și că nu se găsesc destule locuri de muncă în Cartierul Arhitecților sau în Cisnădie.
In ceea ce privește traficul ciclist, USR-iștii se întreabă retoric, cum va putea fi posibilă utilizarea bicicletelor având în vedere că există mari porțiuni care nu vor beneficia de infrastructură corespunzătoare, iar viitoarea pistă de biciclete propusă de Consiliul Județean prin proiectul de lărgire a DJ106C se oprește la 200 m de intrarea în Municipiul Sibiu.
„Drumul pietruit de către Primăria Șelimbăr de la limita UAT Cisnădie cu zona Troiță a preluat o parte din traficul de pe DJ106C ,aproape de maxim dar la ora de vârf se formează o coloană continuă, dar impactul coloanei de pe DJ este practic invizibil datorită creșterii continue a populației în Cartierul Arhitectilor pe măsură ce noile locuințe se populează”, mai spun aceștia.
Având în vedere că de la momentul elaborării Raportului de Mediu pentru PUG-ul Cisnădiei (ianuarie 2013) în cadrul UAT Cisnădie au existat dezvoltări imobiliare masive, care implică mii de locuințe și suprafețe considerabile, USR-iștii cred că este necesară realizarea unui studiu cu situația la zi a suprafețelor spațiilor verzi din intravilan.
O altă îngrijorare este legată de populația din Cartierul Arhitecților. Aceștia cred că cifra estimată de 3500 locuitori din ultima variantă a PUZ-ului este mult subdimensionată, cea reală fiind mai aproape de estimarea inițială de 6080 locuitori din zona propusă pentru dezvoltare. De aceea, solicită reevaluarea cifrelor prezentate și ajustarea PUZ-ului și a Raportului de Mediu și ajustarea corespunzătoare a spațiului oferit pentru educație.
Un alt aspect negativ sesizat, este mirosul pestilențial frecvent venit dinspre Ferma Seviș. Având în vedere poluarea olfactivă pronunțată în zonă, cer evaluarea situației împreuna cu autoritatea competentă, respectiv Direcţia de Sănătate Publică Sibiu, pentru a preîntâmpina problemele ulterioare.