O mare parte din secțiunile montane din autostrada A1 Sibiu – Pitești, practic zonele cele mai grele, vor fi scoase la licitație, cu toate că vechile studii nu au fost refăcute, iar forajele geotehnice cerute de experții europeni lipsesc aproape cu desăvârșire.
CNAIR susține că are o analiză nouă realizată de BEI, care îi sprijină, dar noi informații indică de fapt că aceasta a vizat doar tunelurile, nu întregul traseu. În schimb, experții critică lipsa forajelor geotehnice, iar într-un caz chiar discrepanța majoră între un foraj vechi și unul realizat recent în același punct. „Riscurile să ne ducem în 20 de ani în ritmul ăsta sunt foarte mari. Dacă nu e studiată cum trebuie, autostrada nu se va face”, avertizează experții, potrivit www.hotnews.ro.
CNAIR se bazează pe câteva investigații suplimentare, dar considerate sumare de către experți, dar și pe o analiză BEI PASSA. Analiza BEI PASSA a tratat însă sumar doar tunelurile și nu întreg proiectul (viaducte, poduri, pasaje, ziduri de sprijin, deblee etc). Iar concluziile analizei favorizează doar câteva dintre tuneluri, susține deputatul Cătălin Drulă.
Un geolog care a lucrat la proiectul autostrăzii susține că studiile realizate până în prezent sunt insuficiente: „Corelarea informațiilor culese din teren este de o calitate îndoielnică, existând suspiciuni cu privire la poziționarea corectă a forajelor și nu numai”.
Citește știrea completă aici: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23694611-planul-pentru-autostrada-sibiu-pitesti-dezastru-premeditare-tronsoanele-cele-mai-grele-licitate-baza-unor-studii-depasite-criticate-expertii-europeni-cum-justifica-cnair-probleme-identificat-geolog.htm
În câți ani se va face autostrada Sibiu boita