Modificările RCA - serviceurile nu vor mai putea umfla prețurile
Foto Arhivă

Noua lege a RCA-urilor va stabili un preț de referință pentru reparațiile făcute în service-uri, statul dorind astfel să evite astfel umflarea facturilor, scrie profit.ro

„La efectuarea reparației, unitatea reparatoare auto își poate utiliza propria valoare a orei de manoperă afișată, fără a depăși prețurile de referință pe piață la data producerii riscului asigurat. Prețurile pentru referință pe piață vor fi stabilite și publicate anual de ASF împreună cu Institutul Național de Statistică. Primele prețuri de referință vor fi stabilite și publicate de ASF împreună cu Institutul Național de Statistică în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Valoarea orei de manoperă practicată de unitatea reparatoare auto în relația cu asigurătorul RCA, nu va depăși valoarea orei de manoperă practicată în relație cu alte persoane, inclusiv luând în considerare orice discounturi aplicate. Orice diferențe peste valoarea despăgubirii stabilită nu vor fi suportate de asigurătorul RCA”, se arată în proiectul de act normativ.

Prin introducerea prețului de referință, service-urile nu vor mai putea „umfla” facturile la reparațiile realizate în baza polițelor RCA, așa cum au afirmat în repetate rânduri reprezentanții companiilor de profil. “Umflarea” costurilor reparațiilor auto este transferată de asigurătorii RCA în prețul polițelor obligatorii plătit de clienți. Totodată, conform documentului, conducătorii auto care și-au lăsat vehiculul la reparat și solicită asigurătorilor RCA o mașină de schimb pe durata cât propriul autoturism se află la unitatea reparatoare auto, vor trebui să primească mijlocul de transport cerut în cel mult o zi.

„În cazul în care persoana prejudiciată solicită înlocuirea temporară a vehiculului avariat, are obligația de a se adresa direct asigurătorului RCA, urmând ca acesta să-i pună la dispoziție, în termen de cel mult 1 zi lucrătoare de la data solicitării, un vehicul de o clasă similară ori superioară. În cazul în care, asigurătorul RCA nu-și respectă obligația privind termenul de 1 zi lucrătoare, persoana prejudiciată poate contracta un vehicul de o clasă similară ori inferioară, de la orice entitate autorizată. În cazul în care persoana prejudiciată nu solicită direct asigurătorului RCA un vehicul pentru înlocuirea temporară a vehiculului avariat, despăgubirea RCA nu va depăși costul contractat de asigurătorul RCA pentru un vehicul similar, de la o entitate autorizată”, potrivit proiectului de act normativ.

În cazul vehiculelor avariate, asigurătorul este obligat să comunice valoarea maximă de despăgubire, la cererea păgubitului sau a mandatarului acestuia, în termen de 7 zile calendaristice. În cazul vehiculelor avariate asigurătorul evaluează dauna totală economică printr-un sistem de evaluare specializat sau prin documente emise în condițiile legii pentru a-i determina valoarea de piață din momentul premergător evenimentului.

Potrivit documentului, păgubitul poate opta pentru reparare până la valoarea de piață a vehiculului, calculată în urma evaluării, sau pentru soluționarea cazului ca daună totală prin plata diferenței dintre valoarea de piață a vehiculului și valoarea epavei. „Valoarea despăgubirii pentru efectuarea reparației se stabilește de către asigurătorul RCA folosind sisteme de evaluare specializate. În cazul în care valoarea despăgubirii nu se poate stabili prin sisteme de evaluare specializate, valoarea acesteia se stabilește pe baza documentelor de reparație emise în condițiile legii de unitatea reparatoare”, se mai arată în propunerea legislativă.

 

Ultima oră

Comentariul meu