Anunțul Guvernului PNL - Ce se întâmplă cu autostrada Sibiu - Pitești
FOTO Arhivă, Asociația Pro Infrastructură Facebook

Guvernul PNL propune mai multe măsuri în domeniul Transporturi și infrastrutură. Potrivit Digi24, programul de guvernare conține lista autostrăzilor pe care se vor accelera sau începe lucrările, printre acestea prima autostrada montană din România Sibiu-Piteşti.

PNL propune în Programul de guvernare al Cabinetului Orban, în domeniul Transporturi şi infrastructură, o serie de acţiuni, cum ar fi implementarea unui program accelerat de redresare şi de stopare a declinului companiilor de stat din domeniul transporturilor, inclusiv prin măsuri precum privatizarea acestora, demararea procedurilor privind introducerea bugetului multianual.

„Se va realiza accelerarea implementării şi finalizarea investiţiilor în continuare în scopul dezvoltării şi modernizării reţelei terestre de transport şi pentru creşterea absorbţiei de fonduri europene nerambursabile pentru exerciţiul financiar 2014-2020”, se arată în programul de guvernare.

Finalizarea proiectelor în execuție:

Autostrada A1: Lugoj-Deva (Lot 3)

Autostrada A3: Borș-Nadaselu- secțiunile Biharia – Borș și Suplacu de Barcău- Chiribiș, Câmpia Turzii-Târgu-Mureș – lot Iernut-Chețani, Râșnov-Cristian
A7 : Centura Bacău

A10: Sebeș-Turda – lot 1, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului

Accelerarea implementării proiectului Pod suspendat peste Dunăre la Brăila, proiect aflat în execuție.

Proiecte noi de investiții:

Autostrăzi: Sibiu-Pitești; Tg. Mureș-Iași-Ungheni; Inel București (Ao)

Mențiune: Autostrada Comarnic-Brașov în lungime de 58,0 km și costuri 997,75 mil. de euro (prețuri 2014 MPGT) se va promova că proiect pilot în PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar dacă vom obține sprijinul Comisiei Europene și dacă IFI (Instituțiile Financiare Internaționale), Banca Mondială,  BEI și BERD vor fi de acord să participe la finanțarea proiectului. Se va utiliza Studiul de fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu și soluții tehnice moderne și prietenoase cu mediul ambiant (ex. tuneluri).

Drumuri expres: Craiova – Pitești; Conexiunea Aeroportului H. Coandă – Autostrada A3; Lugoj – Craiova

Lista de rezervă drumuri expres: Constanța – Tulcea – Brăila; Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret.

Variante ocolitoare (VO; Centuri ocolitoare): DNCB (Drumul Național Centură Municipiului București); VO Vaslui; VO Giurgiu; VO Sf. Gheorghe; VO Bârlad; VO Timișoara; VO Zalău; VO Mangalia; VO Slobozia; VO Sighișoara; VO Bistrița; VO Vatra Dornei; VO Rm. Vâlcea; VO Miercurea Ciuc; VO Câmpulung Moldovenesc.

Autostrada Sibiu-Piteşti, prima autostradă montană din România, cerută insistent şi de către Dacia-Renault

Autostrada Sibiu-Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Prima autostradă montană din România a fost cerută insistent şi de către producătorul auto Dacia-Renault, cel mai mare exportator al ţării.

Deși autostrada a fost promisă de aproape toate guvernele care s-au perindat pe la Palatul Victoria în ultimii ani, într-un final autoritățile au recunoscut indirect că documentația a fost făcută pe genunchi și că este novoie de noi studii geotehnice, cel puțin pentru secțiunile 2 și 3, cele mai dificile tronsoane, care se întind pe aproximativ 70 de kilometri în munți.

Studiul de fezabilitate pentru prima autostradă montană a României a fost realizat în urmă cu 10 ani şi aşa a rămas.

Programul complet poate fi consultat aici PROGRAM-DE-GUVERNARE-PNL-2019

Sursa: digi24

Ultima oră

Comentariul meu