Consiliul Județean a chemat sibienii la o dezbatere publică pe tema modernizării drumului 106C dintre Sibiu și Cisnădie. Cei mai afectați de aglomerația și slaba infrastructură a drumului sunt cei care locuiesc în Cartierul Arhitecților. Tocmai de aceea s-au prezentat la dezbatere cu o serie de patru propuneri însoțite și de modalitățile prin care acestea ar putea fi implementate.
În primul rând, pentru a reduce valorile de trafic, oamenii spun că ar fi oportună lărgirea carosabilului la patru benzi.
”Realizarea a cca. 4-5 intersecții principale de tip sens giratoriu de-a lungul tronsonului de drum județean care străbate Cartierul Arhitectilor. Giratoriile nu vor fi circulare, ele vor avea o bandă suplimentară numai pe semicercul dinspre Cartierul Arhitecților) și se pot amplasa numai pe locul intersecțiilor actuale care dispun de mai mult spațiu; Virajul la stânga se va realiza exclusiv prin întoarcerea în aceste giratorii (în cazul în care drumul nu este parte din sensul giratoriu).
Spre exemplu, un autoturism care va trebui să ajungă pe o stradă care se află pe stânga, între două sensuri giratorii, având linie continuă, nu va tăia cele două benzi din sens opus pentru a vira direct stânga pe strada dorita ci va merge în fața până la următorul sens giratoriu, unde va întoarce și va continua deplasarea”, este una dintre propuneri.
O altă problemă, ridicată de nenumărate ori, este cea a transportului public în comun. Până acum nu s-a găsit nicio rezolvare în acest sens, dar oamenii din arhitecților vin cu propuneri: ”Dacă Consiliul Județean sau statul român (inclusiv prin alte entități gen Primăria Cisnădie) nu dispune de terenuri suficiente în zonele mai sus menționate opinăm că aceste terenuri pot fi obținute de la proprietarii privați (prin metodele permise de lege) datorită
faptului că aceste terenuri nu pot fi folosite pentru scopuri lucrative. Un exemplu concret este zona intersecțiilor cu străzile Daniel Renard/Constantin Lepădatu/Alexandru Orăscu, unde investitorul privat a prevăzut spațiu tampon (în acest caz două spații de circa 6×14 metri) între zona rezidențială și drumul județean, spațiu care poate fi folosit (după trecerea acestui teren în proprietatea Consiliului Județean) pentru infrastructura de giratoriu și/sau de transport public în comun (Cărțile Funciare 107022 și 107055 ale Orașului Cisnădie)”
Trecerile de pietoni sunt o altă problemă ridicată de cei din Cartierul Arhitecților. Aceștia au identificat patru zone în care spun ei, ar fi necesare: prima intrare în Cimitir dinspre Sibiu, intersecția cu strada Henrieta Delavrancea, zona intersecțiilor cu străzile Dorului și Duiliu Marcu / Ciprian Porumbescu, intersecția străzilor Daniel Renard/ Constantin Lepădatu/ Alexandru Orăscu.
Asociatia pentru Dezvoltarea Cartierului Arhitectilor, cea care vorbește în numele locuitorilor de aici, propune, într-un alt proiect, delimitarea clară între trotuarele din zonă și pistele pentru biciclete. Spun ei, oricum acestea sunt realiate pe porțiuni mici și fără a se respecta standardele și normele.