În anul 2015 un șofer a abandonat o autoutilitară la limita dintre județele Sibiu și Alba. Era în șanț, nesemnalizată. Acest lucru a provocat un accident în lanț în urma căruia un om a murit. Curtea de Apel Alba a dat sentința în dosar, șoferul vinovat fiind condamnat cu suspendare.
Instanţa Curţii de Apel Alba Iulia a considerat că şoferul autoutilitarei, T. Vladimir (62 ani), din Aiud, este vinovat în totalitate de producerea accidentului rutier, asta după ce instanţa de fond apreciase că şi şoferul TIR-ului are o mică parte din vină.
Şoferul autoutilitarei a primit 2 ani şi 2 luni de închisoare cu suspendare, sub supraveghere. De asemenea, permisul de conducerea al acestuia a fost anulat, iar părţile civile au primit daune morale de peste 100.000 de euro, plus compensaţii fiannciare lunare pentru copiii minori până la împlinirea majoratului. Accidentul a avut loc în septembrie 2015, iar decizia definitivă a fost pronunţată recent la instanţa din Alba Iulia.
Potrivit rechizitoriului, în 24 septembrie 2015, în jurul orei 03:50, pe DN1 (E81, E68), la km 343, se deplasa, dinspre Sibiu către Sebeş, inculpatul T. D. V. (achitat în final de instanţă – n. r.), care conducea ansamblul TIR. Conform mijloacelor de probă administrate, acesta se deplasa cu o viteză de cca 60-65 km/h, sub limita maximă admisă de lege. La un moment dat, acesta a observat, pe sensul său de mers, autoutilitara marca Peugeot, pe care inculpatul T. V. C. (persoana condamnată definitiv) o abandonase cu mai bine de două ore în urmă, lăsându-l la aceasta pe fiul său, care este şi proprietar al autovehiculului. Autoutilitara se afla într-o poziţie oblică faţă de axul drumului, astfel încât ocupa cam o treime din partea carosabilă. Autoutilitara era complet nesemnalizată: fără triunghiuri reflectorizante, cu luminile de avarie şi luminile de poziţie stinse, iar elementele reflectorizante de pe bara din spate erau acoperite cu vopsea.
În acelaşi timp, pe sensul opus se deplasa victima C. V. R (aflat în timpul serviciului), care conducea un alt ansamblu TIR. Semiremorca era încărcată cu cca 22 tone de cafea. Viteza acestuia nu a putut fi determinată, întrucât aparatul tahograf a fost distrus în urma impactului care a avut loc. În spatele acestuia, la cca 30 m, cu aproximativ aceeaşi viteză cu acesta, se deplasa martorul K. M., cetăţean ceh, care conducea tot un TIR încărcat cu 21 tone de prune.
După ce a observat autoutilitara parcată neregulamentar pe sensul său de mers, şoferul primului TIR a frânat brusc, pentru a evita impactul cu aceasta. Datorită vitezei de deplasare şi urmare a frânării bruşte, în condiţiile în care semiremorca nu avea încărcătură, partea stânga faţă a semiremorcii şi puntea spate a autotractorului au pătruns pe contrasens circa 1 metru. În acest timp, conducătorul auto C. V. R. (victima accidentului), care se deplasa din sens opus a încercat fără succes să evite impactul, trecând cu roţile din dreapta pe acostament. Ansamblul condus de inculpatul T. D. V. s-a oprit în poziţie „frântă” pentru o fracţiune de secundă, după care partea stângă faţă a semiremorcii sale a fost acroşată de ansamblul TIR condus de celălat şofer. Cele două autovehicule au avut o scurtă deplasare comună pe direcţia Sebeş-Sibiu, după care ansamblul TIR condus de T. D. V. s-a oprit.
Autovehiculul condus de victimă a continuat să se deplaseze, a intrat în derapare, a trecut, fără contact, de TIR-ul condus de cetăţeanul ceh, s-a răsturnat şi a rămas în poziţie transversală pe drum, ocupând întreaga parte carosabilă, cu cabina dincolo de şanţul de pe partea Sibiu-Sebeş. Conducătorul auto a fost proiectat afară din cabină, fiind găsit, decedat, în vegetaţie, la o distanţă de aproape 7 metri faţă de roata stânga faţă a cabinei şi aproape 8 metri faţă de marginea părţii carosabile a sensului de mers Sibiu-Sebeş.