Lotul 4 Lugoj-Deva va fi dat în circulație săptămâna viitoare. Promisiunea a fost făcută marți de ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, aflat într-o vizită pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj – Deva.
„Lotul 4, după cum știți, este finalizat, s-a făcut recepția și ce este cel mai important, săptămâna viitoare, cel târziu marți, va fi dat în trafic. Antreprenorul spaniol a primit în cursul zilei de ieri o înștiințare de remediere pentru neconformitățile găsite la lotul 3, pentru a le remedia pentru o perioadă de 10 zile, asta înseamnă că joia viitoare, dacă nu remediază aceste neconformități care țin de siguranța traficului, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului, va prelua autostrada Compania de Autostrăzi, va face acele remedieri care se pot face în 10 zile și vom da în trafic și ceilalți kilometri până la sfârșitul lunii august. Nu am de ce să mai arăt clemență sub nici o formă față de antreprenorul lotului 3 în condițiile în care m-a asigurat, cu dumneavoastră de față, de atâtea ori, că va fi gata cu acest lot”, a spus ministrul.
Lotul 4 Lugoj – Deva de pe A1, cu o lungime de 22 km, între Șoimuș și Ilia, în județul Hunedoara, a fost recepționat luni, dar nu poate fi deschis circulației, din cauză că nu poate fi descărcat traficul. Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepția din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare, a precizat CNAIR.
Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului care a monitorizat șantierul. În această situație, antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.
Nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor, spune CNAIR. Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.