cum poate ajuta mediul online un specialist în reparații electrocasnice și electronice

Piața bunurilor de folosință îndelungată a înregistrat creșteri însemnate în ultimii ani pe segmentul de electronice și electrocasnice. Impulsionați de creșterea veniturilor, dar și de accesul ușor la sisteme de creditare chiar și cu dobândă 0%, românii au fost dispuși să își cumpere noi televizoare, aparate frigorifice, aparate de gătit, aparate de aer condiționat etc. Produsele de acest gen au de obicei garanție legală și comercială de doar 2 ani, rar garanția fiind extinsă în campanii promoționale.

Statisticile din piață arată că incidența defecțiunilor este destul de ridicată. Multe produse ajung în service în primii doi ani de funcționare, iar apoi riscul de apariție a unor defecțiuni este evident și mai ridicat. Când nu mai există garanția legală, soluția este să apelezi la o firmă de service din apropiere. În cazul electrocasnicelor mari, mai ales a aparatelor frigorifice, este nevoie de o unitate de service care poate trimite pe teren un specialist autorizat.

Există în mai toate orașele mari specialiști în service electrocasnice și electronice, de obicei specializați pe o anumită ramură – de exemplu specialist în reparații frigidere sau în reparații televizoare. Dacă în cazul smartphone-urilor și tabletelor găsim foarte multe unități de service la tot pasul, în cazul acestor produse mai mari trebuie să căutăm în mod special un service pentru a rezolva problema. Tot mai mulți români fac această căutare pe internet, iar unitățile de service / specialiștii care au investit în conturarea unei prezențe online au numai de câștigat! Nu mai este nevoie de sedii localizate în zone cu trafic intens, reparațiile se pot face chiar și în spații mai “ascunse”, deci unde chiriile sunt semnificativ mai reduse. Clientul vine la unitatea de service sau specialistul în reparații vine el pe teren, la adresa clientului.

Pentru a putea câștiga clienți din mediul online, un specialist în reparații electrocasnice și electronice are nevoie de prezența pe rețelele de socializare (în special Facebook), dar și de un website propriu. Nu este deloc complicat și nici scump să existe un astfel de website care nu va fi doar o carte de vizită, ci un canal de vânzări. Website-ul trebuie să includă informații simple și clare despre serviciile prestate, cât mai multe fotografii reale de la lucrări și de preferat o listă cu prețuri. Evident, trebuie să nu lipsească datele de contact – inclusiv număr de telefon, pentru comunicare rapidă (defecțiunile de acest gen sunt de obicei urgențe pentru clienți).

Pentru a avea un astfel de website, ai nevoie de un domeniu web, găzduire web și o platformă web. Costurile sunt mici – vezi aici cat costa un plan de gazduire web. Un domeniu web se plătește anual (în jur de 10 – 15 euro), iar realizarea website-ului poate fi făcută la costuri foarte mici, chiar gratuit dacă există ceva noțiuni de utilizare web și dacă se folosește platforma Wordpress, cu o temă deja existentă.

Mulți posesori de electrocasnice și electronice vor căuta direct de pe smartphone informații despre specialiști în reparații. Indexarea cât mai bună a paginilor în motoarele de căutare se va traduce prin clienți atrași simplu și aproape gratuit, în mod natural. Nu mai este nevoie de anunțuri și reclame print, nici de alte forme de promovare offline. Pe internet, atragerea de clienți pentru reparații electrocasnice și electronice se face extrem de simplu, la costuri foarte mici.

 

Ultima oră

Comentariul meu