Acesta este probabil noul slogan al proiectului cultural Micro-Folie, conceput de Ministerul Culturii din Franța și coordonat de La Villette care a fost adus pentru prima dată în România în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu 2018.
Ieri, la Casa Artelor (Piața Mică nr 21), avut loc inaugurarea oficială a proiectului Micro-Folie Sibiu – Hotspot cultural BRD Groupe Société Générale Au participat E.S. Michèle Ramis, Ambasadoarea Franței în România, Constantin Chiriac, Președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu și Director al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu, Daniela Cîmpean, Președinta Consiliului Județean Sibiu, Andrei Țărnea, Comisarul general din partea română pentru Sezonul România-Franța și François Bloch, CEO BRD Groupe Société Générale.
Noul slogan îi aparține Excelenței Sale, Michèle Ramis, care a ținut să aprecieze în discursul său rolul important al acestui proiect în democratizarea culturii în creșterea accesibilității acesteia pentru un public cât mai larg și în special pentru generația tânără. Excelența sa a salutat deschiderea la Sibiu a primului spațiu Micro-Folie din Europa, similar celui original din Franța, apreciind deschiderea europeană și potențialul orașului nostru, a cărui vizibilitate în spațiul european și universal a crescut și o dată cu găzduirea aici a Summitul informal al șefilor de stat sau de guvern din Uniunea Europeană.
Conceput ca un spațiu complex de familiarizare cu cele mai importante capodopere găzduite de instituțiile de cultură din Franța, dar și ca un spațiu de învățare prin joc, Micro-Folie propune publicului de toate vârstele trei structuri complementare, fiecare cu propriul său specific: Muzeul digital, Realitatea virtuală și Fab Lab.
Muzeul digital reunește peste 500 de capodopere din 12 instituții culturale și muzee naționale din Franța (precum Muzeul Luvru, Centrul Pompidou, Castelul Versailles, Muzeul Orsay, Filarmonica din Paris etc.). Acest spațiu le permite vizitatorilor să acceseze, prin intermediul unor tablete, informații despre picturi, spectacole de balet, dans contemporan, operă sau teatru, arhitectură, obiecte din patrimoniul universal, dar și piese muzicale din repertoriul clasic sau modern.
Cei mici dar și adulții pasionați de realitatea virtuală, echipați cu ochelari, telefoane și căști de ultimă generație, pot să acceseze aici aproximativ 40 de video-uri preluate de pe canalele Arte, pentru a experimenta, în varianta 360˚, explorări subacvatice, zboruri pe deasupra munților, dar și recitaluri de muzică ori vizite ghidate în muzee importante ale spațiului occidental.
Cea de-a treia componentă a Micro-Folie, Fab Lab, a fost concepută ca un spațiu flexibil care poate funcționa fie ca ludotecă, fie ca atelier în care copiii sunt asistați de diverși traineri, această alveolă a Micro-Folie oferă participanților posibilitatea de a lucra cu imprimante 3D și markere inteligente, pentru a crea sau personaliza diverse obiecte sau desene. Toate acestea au fost deja testate de către sibieni și turiști și au fost experimentate ieri și de către personalitățile prezente la deschiderea oficială. Spațiul va fi disponibil publicului și după încheierea Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu. Cei prezenți apreciază că acest proiect este unul în desfășurare și în evoluție, cel mai probabil anul viitor va include și tururi virtuale ale unor muzee din România sau incursiuni digitale în lumea spectacolelor de teatru sau arte vizuale ce au avut loc la Sibiu. Toate informațiile stocate în acest muzeu virtual sunt în română și franceză, iar bagajul informațional este în continuă creștere, întrucât printre scopurile acestui spațiu se află digitalizarea și promovarea, dincolo de granițele țării, a propriilor valori culturale.
Micro-Folie Sibiu – Hotspot Cultural BRD Groupe Société Générale, proiect organizat de Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Muzeul ASTRA – Casa Artelor, La Villette (Paris) și Ministerul Culturii din Franța, în cadrul Sezonului România-Franța.
Experiență digitală facilitată de Samsung și dARe by Samsung